Tramvajové linky v Brně se od 1. září vrátí na svoje běžné trasy. V neděli skončí tři velké rekonstrukce, které v létě komplikovaly dopravu po městě. Hotovo bude v Zábrdovické ulici a na Staré osadě, což umožní návrat linek 2 a 3. Jezdit budou znovu Vídeňskou ulicí, takže do Modřic pojede také dvojka. Tramvaje vrátí do Kounicovy ulice, kterou bude jezdit znovu linka 12, řekl dnes na tiskové konferenci generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek. Rekonstrukce tratí vyšla zhruba na 400 milionů korun.
Uzavírky těchto ulic společně s dalšími dopravními stavbami v létě výrazně komplikovaly dopravu v Brně. Skončí i řada menších omezení. Bez víkendových výluk už budou jezdit tramvaje pod železničním viaduktem u hlavního nádraží a do smyčky u nádraží se vrátí i trolejbusy. Stejně tak se vrátí na trasu pod viaduktem tramvajová linka 10 a autobusová linka 67. Do neděle skončí i opravy vozovek v Židenicích ve Svatoplukově a Rokytově ulici, takže se na svou trasu vrátí všechny autobusové a trolejbusové linky, které místem projíždějí. Skončí i výluka autobusových linek v Žabovřeskách na Rosického náměstí.
Na trati do Modřic budou moct tramvaje jezdit rychlostí až 70 kilometrů za hodinu, před rekonstrukcí zde jezdily už jen třicítkou
Zastávka Ořechovská je bezbariérová díky elektrické plošině. V Kounicově ulici se po 24 letech od otevření knihovny podařilo postavit trolejbusovou zastávku Zemská knihovna, podle Havránka by měla být funkční od října. „Také jsme změnili uspořádání zastávky Nerudova, kde se vystupovalo do vozovky. Nově zde bude zastávka vídeňského typu, nastupovat se bude bezbariérově ze zvýšeného jízdního pruhu,“ řekl Havránek.
Tramvajovou dopravu bude nadále omezovat jen rekonstrukce Údolní ulice, která má skončit v polovině prosince. Od pondělí už ale bude znovu pro auta průjezdná křižovatka s Úvozem.
Dopravě uleví také ukončení stavebních prací na Poříčí
Původní termín byl do 4. září, ale město jedná s Ředitelstvím silnic a dálnic, že by mohly skončit o několik dnů dříve. Další stavby budou pokračovat. „Do půlky října v Kníničské, do prosince v Údolní a v říjnu začne přestavba křížení dálnic D1 a D2, což dopravu v Brně ovlivní extrémně. Uvidíme, kdy se uskuteční uzavírka Pisáreckých tunelů, a chystáme opravy dalších ulic,“ řekl radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).
Zdůraznil, že krátkodobě se sice řidičům uleví, ale je potřeba zachovat tempo investic do dopravních staveb, takže letošní situace nebude do budoucna výjimkou, ale spíše pravidlem. „Nepočítejme s tím, že bude v dopravě klid, není to možné. Snažíme se stavby koordinovat, bez toho by to bylo ještě horší. Snažíme se koordinaci zlepšovat, ale na silnicích se potkávají zájmy státu, kraje, města a další investorů, jako je dopravní podnik, vodárny či teplárny,“ řekl Kratochvíl. Vyjmenoval několik dalších dopravně vytížených ulic, jejichž rekonstrukce začne příští rok či v dalších letech, a zmínil dvě velké stavební akce, které ovlivní dopravu v Brně zásadně a na několik let. „Je to přestavba železničního uzlu a stavba vysokorychlostních tratí se zastávkou Vídeňská,“ řekl Kratochvíl.