V Brně plánují na příští rok přestavbu vozovny a stavbu trolejbusové tratě
Foto:
DPMB (archiv)
Brněnský dopravní podnik plánuje příští rok zahájit dvě velké stavby. Na jaře by měly začít hlavní práce na přestavbě vozovny ve Slatině, aby se do ní vešlo více trolejbusů a získaly potřebné dílenské zázemí. Začít by měla i stavba nové trolejbusové trati do průmyslové zóny Černovická terasa. V případě Slatiny dopravní podnik vypsal výběrové řízení na zhotovitele, u černovické tratě podnik usiluje o povolení záměru do konce letošního roku, řekla mluvčí podniku Hana Tomaštíková.
Přestavba vozovny, která slouží autobusům i trolejbusům, patří ke klíčovým rozvojovým projektům. Na naléhavosti získal ještě více před polovinou loňského roku, kdy bylo nutné ze dne na den opustit horní patro trolejbusové vozovny v Komíně kvůli narušené statice. Od té doby zůstává část trolejbusů přes noc venku a část vozů se musela přesunout do Husovic. Trolejbusový provoz tak je fakticky v nouzovém režimu.
Dopravní podnik chce začít s přípravnými pracemi ve Slatině v lednu, stavět začne na jaře
„Dokončení předpokládáme od 30. června 2028. Stavební práce se budou dělat tak, aby bylo možné maximálně využít provizorní odstavování autobusů i mimo plochy vozovny od března do září příštího roku. Jinak budou práce pokračovat za provozu vozovny,“ řekla Tomaštíková. Odhadovaná cena je 1,2 miliardy korun. Kromě místa pro kryté parkování a těžkou údržbu vznikne ve Slatině i nová myčka a diagnostická hala pro denní údržbu a ošetření trolejbusů. Zatímco nyní je ve Slatině možné odstavit 43 vozů, nově to má být až 75. Teprve po dokončení bude možné strhnout vozovnu v Komíně a postavit novou.
Druhou velkou infrastrukturní investicí bude stavba 4,5 kilometru dlouhé trolejbusové tratě, která obslouží největší brněnskou průmyslovou zónu
„V první polovině roku jsme požádali o povolení záměru. Aktuálně komunikujeme s Dopravním a energetickým stavebním úřadem a doplňujeme a upravujeme dokumentaci. Pokud nevzniknou další připomínky, povolení záměru bychom měli mít do konce letošního roku. Dokončení stavby předpokládáme v polovině roku 2027,“ řekla Tomaštíková.
Stavba trolejbusové tratě je součástí strategie elektrifikace vybraných autobusových linek. Linkové vedení by se mohlo změnit tak, že autobusy linky 77 by nahradila trolejbusová linka 22. Spoje, které obsluhují i letiště, by zajišťovaly parciální trolejbusy, schopné provozu na baterie. „Uvažujeme, že by parciální trolejbusy nahradily i autobusovou linku na letiště E76,“ řekla Tomaštíková.
Aktuálně také začíná stavba nové tramvajové tratě do sídliště Kamechy. Otevřena by měla být na konci roku 2027
NEJČTENĚJŠÍ
Exkluzivně pro Brňana
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
- Brno a Hradec Králové čeká v hokejové Lize mistrů …
- V Brně plánují na příští rok přestavbu vozovny a s…
- V brněnských Kohoutovicích obnoví na vrcholu panel…
- Kvůli stavbě okružní křižovatky v Židlochovicích n…
- Medová sezona byla letos mírně podprůměrná, cena m…
- Stavba trati na Kamechy od pondělí zkompikuje dopr…
- Politická reklama bude mít nová pravidla, cílem je…
- Mladí si navzájem sdílejí antidepresiva a další lé…
- Na univerzitě v Brně vznikla poradna zaměřená na s…
- Hokejisty extraligového Brna posílí kanadský útočn…
Přinášíme vám aktuální události z Brna a okolí. Přehledné zpravodajství, krimi, sport, kulturu a veřejné dění v Brně – denně pro vás vybíráme ty nejdůležitější zprávy z našeho města. Chybí vám tu něco? Napište nám.