V pátek 1. března začne sedmiměsíční výluka na železniční trati z Havlíčkova Brodu do Brna. Vlaky nepojedou mezi Křižanovem a Vlkovem u Tišnova, nahradí je autobusy. O výluce, která se dotkne i dálkových spojů z Prahy do Brna, informoval mluvčí Českých drah (ČD) Petr Pošta. Server iROZHLAS.cz dnes upozornil na to, že oprava trati ale se začátkem výluky nezačne. Zakázku musí ještě posoudit antimonopolní úřad.

ČD dnes informovaly, že místo dálkových spojů z Prahy přes Havlíčkův Brod do Brna pojedou z Křižanova autobusy na dvou linkách. „První pojede z Křižanova bez zastavení do Brna a zpět, druhá pak z Křižanova do Tišnova a zpět,“ uvedl mluvčí. „V úseku Brno – Tišnov a opačně mohou cestující využít pravidelné vlaky linky S3,“ dodal.

Osobní vlaky nahradí na zhruba třináctikilometrovém úseku mezi Křižanovem a Vlkovem autobusy

Dráhy upozorňují na to, že se oproti pravidelnému jízdnímu řádu změní časy odjezdů vlaků. V souvislosti s výlukou pojedou dříve také ranní spoje v úsecích Žďár nad Sázavou – Křižanov a Velké Meziříčí zastávka – Křižanov a zpět.

Výlukové jízdní řády najdou zájemci na webu národního dopravce. Výluka potrvá do 30. září.

Server iROZHLAS.cz ve středu napsal, že zakázku na opravu trati bude ještě posuzovat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Podnět podal nákladní dopravce CityRail, který trať využívá a kvůli výluce by musel s nákladními vlaky jezdit přes Kolín a Českou Třebovou.

Firma původně podala podnět k Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře, který výluku zakázal

Železničáři proti tomu podali v prosinci rozklad. Úřad ale od letoška funguje jako oddělení ÚOHS. A předseda ÚOHS Petr Mlsna minulý týden původní rozhodnutí zrušil a vrátil k novému projednání, napsal server. „Nyní tedy bude řízení vráceno zpět do první instance, která musí opakovaně rozhodnout. A tentokrát v souladu s právním názorem předsedy úřadu. Danou výluku není možno provést do okamžiku, než je pravomocně schválena,“ cituje web mluvčího antimonopolního úřadu Martina Švandu.