Řekl to ředitel svazu a také jednatel společnosti Babypoint Zdeněk Háse. Za největší problém trhu s dětskými potřebami považuje právě kvalitu výrobků. "Na trhu jsou některé, které kazí jméno oboru. Vyvolávají v lidech mylný dojem ohledně použitých materiálů a výrobních postupů. Nemyslím, že by v obchodní síti byly výrobky vysloveně nebezpečné, ta doba už je pryč, ale u některých může být vyšší riziko, že by se při používání mohlo dětem něco přihodit," míní Háse.

Existuje také podle něj testování výrobků různými sdruženími, která si mohou nastavovat libovolně přísná kritéria. "Mohou být přísnější než homologační kritéria, a pak se mohou jevit jako nebezpečné. Chtěli bychom se dopracovat k tomu, že vyvoláme jednání s akreditovanými zkušebnami a rádi bychom nabídli členům svazu kontrolní testování, které by pro zákazníka znamenalo jistotu," řekl Háse. Řada zahraničních výrobků je podle něj homologována v zahraničí, takže by jednotné testování v Česku znamenalo nastavení jednotného měřítka a snazší orientaci pro zákazníky.

Aktuálně má svaz 25 členů. Jedná se o firmy s významným podílem na trhu. Na veletrhu zaujímají zhruba dvě třetiny výstavní plochy.

Podle Háseho se nyní oboru v Česku daří. V posledních třech letech roste ochota zákazníků, připlatit si za kvalitu. De facto podle něj zmizeli zákazníci, kteří vyhledávali pouze nejnižší cenu. Zákazníci jsou podle něj také daleko informovanější díky internetu a sociálním sítím. "Řada obchodníků říká, že nastávající maminka má víc informací než prodavač v obchodě," řekl Háse.

Nabídka trhu je podle něj tak velká, že převyšuje reálnou poptávku. Cílem svazu tak je, aby se někteří prodejci neuchylovali k nekalým praktikám ve snaze své zboží za každou cenu prodat.