Z Brna do Střelic dnes poprvé vyjely elektrické vlaky, necelé tři roky od ukončení modernizace a elektrizace tratě. Místo starších motorových vlaků nasadily České dráhy ve spojení s Jihomoravským krajem na spoje nízkopodlažní a klimatizované vlaky RegioPanter. Spoje mohou díky lepší akceleraci obsloužit při stejné jízdní době více zastávek na trati, uvedla v tiskové zprávě mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

Zahájení elektrického provozu souvisí s výlukou navazujícího úseku. Ode dneška až do poloviny prosince totiž nejezdí vlaky mezi Střelicemi a Rapoticemi. Úsek ze Střelic do Zastávky u Brna se dostal do hlavní fáze modernizace, která spočívá především v položení druhé koleje a elektrizaci. Poté bude možné obsluhovat elektrickými vlaky celý úsek z Brna až do Zastávky.

Jedná se o trať, která měla být modernizovaná před deseti lety, ale kvůli problémům s přípravou a soudním sporům se stavba výrazně odsunula

V závěrečné fázi se odsouvala stavba v úseku ze Střelic do Zastávky i kvůli tomu, že Správa železnic neměla dostatek peněz na investice.

RegioPantery plánují České dráhy nasazovat od poloviny prosince na všechny spoje, které končí v Zastávce. Na spoje, které končí v Rapoticích či v Třebíči, bude dále nutné nasazovat motorové vlaky stejně jako na rychlíky, které jezdí přes Jihlavu a České Budějovice do Plzně.