Tři billboardy zmizí z Mendlova náměstí v Brně. Město tak pokračuje v boji s vizuálním smogem, uvedl v tiskové zprávě primátorčin náměstek Petr Hladík (KDU-ČSL). Podle něj už město vypovědělo desítky smluv o pronájmu majetku pro reklamní účely po celém městě.

Brno vypovědělo smlouvu společnosti Europlakat. "Smlouva je z roku 1991 na dobu neurčitou. Byla několikrát upravovaná a s dodatky. V rámci rekonstrukce dvorů domů se řešilo, co s billboardy dál. Na jednání rady jsme se rozhodli o odstranění všech tří ploch. Billboardy budou odstraněné v řádu jednotek měsíců. Přispěje to k lepšímu vizuálnímu vjemu," uvedl Hladík.

Podle něj se město snaží dlouhodobě kultivovat veřejný prostor. "Snažíme se v ulicích omezovat vizuální a světelný smog, aby pohyb brněnskými ulicemi byl pro všechny příjemnější a neútočila na ně agresivní reklama. Na některých ulicích jsou billboardy přímo nadbytečné, to je i příklad domů na Mendlově náměstí 14 a 15, které mohou díky kompletní rekonstrukci dvorů sloužit obyvatelům k trávení volného času," řekl Hladík.

Podle něj existují černé billboardy, které se odstraňují na základě legislativy, ale dále jsou reklamní plochy, kde má se subjekty smlouvu město, městská část nebo městské firmy. "Mnohde se postupně snažíme vypovídat smlouvu, někde dobíhají, protože jsou na dobu určitou," dodal Hladík.