Záchranné složky dnes v novém tramvajovém tunelu, který vede ze Starého Lískovce k bohunické nemocnici, nacvičovaly zásah při požáru tramvaje. Cvičení mělo jeden hlavní cíl , a to, aby si jej záchranné složky "osahaly" a byly připraveny na případný ostrý zásah v něm. Novinářům to na místě řekli mluvčí hasičů Jaroslav Mikoška a záchranné služby Michaela Bothová.

Tramvajový tunel vede ze Starého Lískovce k bohunické nemocnici, do provozu s lidmi zde tramvaje vyjedou 11. prosince. Zatím se tunelem jezdí ve zkušebním provozu bez cestujících. "Simulovali jsme požár tramvajového tělesa uvnitř tunelu s tím, že jsme museli provést záchranu cestujících," popsal Mikoška. Hasiči tak simulovali druhý stupeň požárního poplachu. Na místo vyjelo devět jednotek, profesionálních a dobrovolných, šlo bezmála o 50 hasičů se 14 vozy.

"Je to první tramvajový tunel v Brně, byla to pro nás premiéra, nicméně ty postupy jsou z velké části stejné jako u silničního tunelu. Tam už jsme zvyklí zasahovat, cvičení jsme tam měli několikrát. Je tu rozdíl, že je tady trakční vedení, které musí být předem odpojeno," uvedl Mikoška. Doplnil, že v tunelu obecně se příliš nepočítá se zásadním rozšířením požáru, kdy by se požár nejpravděpodobněji šířil jen v tramvaji, popřípadě několika tramvajích, pokud by stály u sebe. "Specifický je u tohoto typu událostí ale kouř, který je velmi nebezpečný pro lidi, kteří se tam vyskytují," uvedl mluvčí.

Záchranáři na místo vyslali pět prostředků včetně velkokapacitního sanitního vozu, zasahovalo devět zdravotníků. Simulovaně měli v péči sedm pacientů z tramvaje, kdy někteří se nadýchali zplodin, jiní utrpěli popáleniny. "Učíme se tady, abychom zjistili, jaké jsou dispozice toho tunelu, jaké jsou případné možnosti pro zásah tady, bylo-li by to potřeba," uvedla Bothová.

Tunel se začal stavět jako celá trať z Osové k nemocnici koncem roku 2019, její cena je 1,4 miliardy korun. Tunel je dlouhý přes 619 metrů a je v něm zastávka Západní brána, která má obsloužit budoucí bytovou výstavbu. V Česku je nejdelší. Další tři jsou v Praze, dosud nejdelší z nich na barrandovské trati měří 206 metrů. V dubnu se má v Brně začít jezdit druhým tunelem, který vznikl pod Wilsonovým lesem. Na někdejší tramvajové těleso se tam rozšiřuje silnice jako součást velkého městského okruhu. Tento tunel měří půl kilometru.