Kolektivní smlouva, která obsahuje i další zaměstnanecké podmínky, bude platit dva roky do konce dubna roku 2021, řekl předseda odborářů Libor Weinstein. Pokud by se dnes strany nedohodly, dosud poměrně klidná situace by se zřejmě vyhrotila, protože stará kolektivní smlouva platila původně do konce dubna a po předchozí dohodě byla prodloužena o měsíc.

O tom, jak se bude zvyšovat plat ve druhém roce trvání kolektivní smlouvy, se bude teprve vyjednávat. "Máme garantovaný nárůst pouze o inflaci," řekl Weinstein. Podle něj je smlouva kompromisem a získáním maxima možného v současné situaci. Spokojenost vyjádřil generální ředitel Miloš Havránek. "Jsem rád, že jsme po dlouhých jednáních našli shodu, která je přijatelná pro obě strany," uvedl v tiskové zprávě.

Druhým hlavním bodem kolektivní smlouvy byly nové podmínky pro stravování. "Už od 1. června dostanou všichni řidiči za každou odpracovanou směnu stravenku v hodnotě 80 korun. A po ukončení výběrového řízení na zajištění stravování dostanou stravenky všichni zaměstnanci. Patrně to bude od začátku příštího roku," řekl Weinstein. Dosud zaměstnanci dostávali příspěvek na stravování v závodní jídelně, kam však každý nechtěl chodit.

Součástí kolektivní smlouvy je také sloučení dvou tarifních skupin řidičů do jedné, což zajistí vyšší nástupní mzdu pro začínající řidiče. Mimo kolektivní smlouvu budou dostávat příplatek deset korun na hodinu řidiči trolejbusů, protože jsou na ně kladené největší odborné požadavky a o tuto trakci mají řidiči nejmenší zájem.

Loňská průměrná hrubá mzda řidičů činila včetně všech bonusů 34.600 korun. V podniku pracuje zhruba 2700 lidí, řidičů je 1400. Letošní přidání tak zvýší náklady dopravního podniku o 75 milionů, příští rok to má být 110 milionů korun. Letos město pošle dopravnímu podniku kompenzaci téméř dvě miliardy korun, příští rok počítá s ohledem na růst nákladů s více než dvěma miliardami.