Podporu musí ještě schválit zastupitelé a podle ředitele muzea Iva Štěpánka jde o částku, která umožní opravit na tramvajích to nejnutnější, aby vůbec obstály při technických zkouškách a mohly do provozu.

V depozitáři muzea v Líšni či v medlánecké vozovně dopravního podniku je odstaveno několik motorových i vlečných vozů z 19. století, které pamatují doby koňské a parní tramvaje a počátky elektrického provozu, jenž v Brně funguje od roku 1900. "Máme vytipované vozy, které bychom chtěli předvést. Zatím bych je však nechtěl specifikovat, protože se může stát, že neprojdou technickými zkouškami a nebudou provozuschopné," řekl Štěpánek. Brněnskou raritou, podle ředitele světového měřítka, je například kropicí vůz z roku 1928.

Dotace je určená i na převoz vozidel z líšeňského depozitáře do Medlánek, musí se totiž uskutečnit na speciálním podvalníku. Aby vozy mohly vlastní silou na oslavách vyjet, musí úspěšně projít například brzdovou zkouškou či měřením elektrických odporů.

Aby mohlo muzeum staré vozy kompletně renovovat, potřebovalo by peněz výrazně víc. "Pro jeden vůz je potřeba tři až pět milionů korun podle rozsahu opravy," uvedl Štěpánek.

V červnu vyjedou do ulic jak vozy muzea, tak renovované historické vozy dopravního podniku. Jde jak o tramvaje, tak trolejbusy a autobusy a sbírky jsou velmi pestrým průřezem historie MHD ve městě. Dopravní podnik chystá také na různé termíny dny otevřených dveří ve vozovnách a v dílnách a na 31. srpna je naplánovaný vrchol oslav v Lidické ulici, která bude uzavřená pro dopravu od Moravského náměstí po Kotlářskou.