Raritu si vynutila zhruba dvouletá výluka tramvají na Žabovřeské ulici, během níž se tam v rámci výstavby další etapy velkého městského okruhu některé šaliny vůbec nedostanou. Linku číslo 11 tak teď podle informací dopravního podniku obsluhuje obousměrná tramvaj, která má řídící kabiny na obou koncích soupravy. Na zastávce Bráfova tak řidič přejde z jednoho konce šaliny na druhý, po pár minutách zacinká a přes zastávku Stránského, která je na znamení, jede do zastávky Vozovna Komín, kde se otočí do protisměru.

Podle jízdního řádu jezdí tramvaj každých 15 minut. „Je to ježdění jako každé jiné. Jezdím třeba hodinu v kuse, pak si dám pauzu, vystřídá mě kolegyně. Lidí tady jezdí málo, dá se to počítat v jednotkách. Nejvíc cestujících, co jsem tady na té nejkratší lince vezl, bylo asi dvacet,“ vypočítal pro zpravodajský web Brňan jeden z řidičů šaliny číslo 11, který chtěl zůstat v anonymitě. Když na nejkratší tramvajovou linku v Brně nastoupil, chodili se podle něj lidi zpočátku jen dívat, jestli ve zmíněném úseku mezi Bráfovou a komínskou vozovnou vůbec něco jezdí.

„Už jsme si na to zvykli. Jezdím tady každý všední den s vnučkou do školky. Dojedeme z Bráfovy k vozovně a přesedneme tam na trojku nebo desítku, která jede do města,“ uvedla starší Brňanka, která před osmou hodinou ráno do šaliny nastoupila s asi pětiletou holčičkou.

Kvůli tramvajové výluce na Žabovřeské také dopravní podnik zkrátil trasu linky 1, která teď končí ve vozovně v Pisárkách. Náhradní dopravu v úseku Vozovna Komín – Mendlovo náměstí tak zajišťují okružní autobusy linek 44 a 84. A kdo chce jet hromadnou dopravou do Bystrce z centra Brna, může využít buď tramvaj číslo 3 nebo šalinu linky 10, která je nově zavedená jako náhradní doprava.