Podle Kratochvíla tak město reaguje na pondělní rozhodnutí Krajského soudu v Brně, který zrušil odstranění tohoto dopravního značení a vyhověl žalobám spolku Brno na kole.
Město loni na podzim zrušilo možnost jízdy v protisměru pro cyklisty s úpravou systému rezidentního parkování a vyhovělo tak stanovisku dopravní policie. "Jelikož jsme zatím nedostali odůvodnění rozsudku, nelze říct, zda budeme podávat kasační stížnost. Důležité je, že soud nezrušil rezidentní parkování," řekl Kratochvíl. Soud zrušil jen úpravu dopravního značení pro cyklisty.
Kratochvíl uvedl, že v některých dalších ulicích město nalezlo s policií řešení, aby byla jízda cyklistů v obou směrech zachovaná, ve třech zmíněných policie trvala na zákazu jízdy cyklistů v protisměru. A to i přesto, že podle svého vyjádření za několik let, kdy cyklisté v protisměru jezdit mohli, neevidovala žádnou nehodu s jejich účastí. Podle Kratochvíla je tak město ve zvláštní situaci, kdy se na jedné straně opíralo o stanovisko policie, na druhé straně soud rozhodl jinak. Podle něj má každá varianta zastánce a ani jednu tak nelze označit za správnou.
Zároveň je podle něj otázka, jak má město postupovat v budoucnu při přípravě dalších zón rezidentního parkování, když existuje na jedné straně stanovisko policie a na druhé straně rozhodnutí soudu.
Spolek Brno na kole rozsudek přivítal. "Odborná veřejnost a lidé z magistrátu už roky ví, že s plánováním dopravy v Brně je systematický problém a že několik příslušníků policie diktuje odboru dopravy, co má dělat. Pokud už město prohrává soudy, je na čase, aby se k plánování dopravy a bezpečnosti lidí postavilo zodpovědně a férově začalo zlepšovat dopravu pro ty nejzranitelnější lidi v brněnských ulicích," uvedl zástupce spolku Michal Šindelář.