Ředitelka školy Jana Marková řekla, že obtížný byl především u kadeřnic nácvik střihů. Kuchaři a cukráři museli tvořit doma. Na druhé straně si ředitelka pochvaluje, že učitelé rychle najeli na on-line formu výuky a zdokonalili se v ní.

Školy byly zavřené loni na jaře a znovu jsou na výjimky zavřené od loňského podzimu. "Největší problém vidíme v odborném výcviku a v praktických dovednostech, protože máme obory, kde se to distančně naučit nedá," uvedla Marková. Podle ní se učitelé i mistři snaží a jsou v neustálém kontaktu s studenty. "Nahrávají videa a dělají odborné materiály, podle kterých například studenti v oboru kuchař, cukrář nebo pekař dělají věci doma," řekla Marková.

Velké omezení má podle ní kadeřnický obor. "Studenti si mohou střihy cvičit na cvičných hlavách nebo třeba na mamince, sourozencích, natáčet vlasy, vyfoukat, ostříhat. Ale není to stejné, jako když v odborném výcviku stříhají dva i tři a více zákazníků za den," řekla Marková. "Nedovedeme si zatím představit, jaké by byly závěrečné praktické zkoušky u kadeřníků," dodala Marková.

Podle ní se posunula teoretická výuka on-line. "Kdyby před rokem a půl někdo řekl vyučujícím, aby se začali vzdělávat v této oblasti, nevím, jak by se na to dívali. Teď to ale všichni berou jako nutnost. Už loni na jaře jsme proškolili učitele, poučili jsme studenty. V tomto ohledu jsme se posunuli a vidím velkou přidanou hodnotu," řekla Marková.

Obavy má z toho, jakým způsobem by se v případě návratu do škol testovalo. "My jsme velcí. Pokud by se od prvního března pustily závěrečné ročníky, museli bychom testovat asi 280 zaměstnanců a přes 530 žáků. Kdyby k tomu přišel odborný výcvik, tak by to bylo kolem 1500 a nedovedu si představit, že by to dvakrát týdně měla škola zajišťovat," řekla Marková. Dodala, že čeká na metodiku ministerstva školství.