Podnik připravuje stavbu dalších tratí, které by se mohly stavět v nejbližších pěti až deseti letech a výrazně zlepšit dopravu ve městě. A chystá i další projekty, které provoz MHD výrazně zmodernizují. Z již uskutečněných je nejvíce hrdý na to, že i přes odpor mnohých kolegů protlačil plynofikaci autobusové dopravy, která generuje roční úspory 60 milionů korun.

Havránek připomněl, že za poslední čtvrtstoletí vznikly v Brně jen dvě nové tramvajové tratě rozsahem nesrovnatelné s tratí do kampusu. "Jsme hlavním investorem a trať bude stát 1,4 miliardy. Dopravní podnik nikdy nepřipravoval sám tak velkou stavbu," řekl Havránek.

Podnik chystá také prodloužení tratě na sídliště Kamechy a usiluje o obnovu tratě do staré Líšně. "Celá příprava se však vrátila kvůli odporu některých lidí na začátek. Přitom by se jednalo o přínos pro celé území. Zatímco na Kamechách už bydlí tisíce lidí a musí zatím jezdit autobusy, tady by bylo území podél tramvajové trati připravené na další rozvoj," myslí si Havránek.

Trápí ho také doprava v centru Brna, která se již dostala na hranici kapacity a severojižní spojení přes hlavní nádraží je v dopravní špičce velmi komplikované. Jde však o záležitost, kterou podnik nemůže ovlivnit. O podzemní dráze v podobě železniční i tramvajové se mluví již 40 let, je v územním plánu, ale její stavba je stále nesmírně vzdálená. "Když toto téma před 25 lety rezonovalo, měli být lidé osvícení a rozhodnout. Vzhledem k tomu, jak rychle se u nás staví, by nebylo spojení hotové, ale mohla být aspoň část. Přitom spojení jihu a severu je přetížené, na linkách 1 a 12 potřebujeme velkokapacitní soupravy, ale v uzlu u hlavního nádraží je nejsme schopni efektivně odbavit. Brno se kvůli neexistenci podzemní dráhy nemůže dále rozvíjet," řekl Havránek.

Kromě stavby nových tratí zmínil i další stavby, které mají připravit podnik na dalších možná 50 let. Jde o modernizaci vozoven, jejímž výsledkem má být i vznik muzea brněnské MHD v trolejbusové vozovně v Husovicích. "Stojím v úžasu, co naši předci dokázali, a chtěl bych, aby minulost byla vidět a aby i naši nástupci mohli říct, že jsme se o dopravu v Brně starali dobře," řekl Havránek.

Proměnou již prochází pisárecká tramvajová vozovna, poté má přijít na řadu slatinská. Vznikne v ní dostatečné zázemí pro trolejbusy, aby se do ní mohly přesunout z Husovic. A pak může vzniknout muzeum. "Město je vlastníkem trolejbusové vozovny v Komíně a i v ní se chystá rekonstrukce," řekl Havránek. Všude budou nejnovější technologie pro provoz a údržbu.

Velkým projektem, ač ne stavebním či strojním, jsou letošní oslavy 150 let brněnské MHD. Havránek je rád, že může být u nich a že se dosavadní akce vydařily. Vrchol je připravený na konec srpna, v Lidické ulici se uskuteční velká street party s kulturním i dopravním programem. "Je to akce pro lidi, které denně vozíme. Byl bych rád, aby jich přišlo co nejvíce a užili si to. A ze mě už spadl stres, který jsem letos měl, aby se všechno podařilo, takže si to půjdu taky užít," řekl Havránek.