Soukromých stanic je po Brně asi 20, v majetku města zatím žádná není. Podle radních vyjde jedna rychlostanice zhruba na milion korun. Vedení města coby akcionář společnosti vydalo pokyn pokyn představenstvu Tepláren Brno, a. s., aby zajistilo instalaci veřejných rychlodobíjecích stanic pro elektromobily, postarat se má tato společnost i o následný provoz. Tři stanice vyrostou v blízkosti nebo v areálech velkých výrobních zdrojů Tepláren Brno (Červený mlýn, Staré Brno, Špitálka). Všechny tyto provozy splňují základní předpoklady pro instalaci rychlodobíjecí stanice. Jsou vhodně umístěny blízko komerčních či obytných celků, mají dostatečnou připojovací výkonovou kapacitu pro připojení rychlodobíjecí stanice a disponují plochou pro umístění jak rychlodobíjecí stanice, tak parkovacího místa. „Další stanice se plánuje u obchodního centra. Nyní se bude hodnotit, které z center předvybraných v rámci Koncepce elektromobility je pro zbudování stanice nejvhodnější. Rozhodovat se bude mezi Globusem, Avionem, Olympií a Vaňkovkou,“ doplnil první náměstek primátora a zároveň předseda představenstva Tepláren Brno Petr Hladík.

Podle předběžného časového harmonogramu bude zkušební provoz zahájen v druhé polovině roku 2019. Finální časový harmonogram a celkové investiční náklady stanoví až vyhotovená projektová realizační dokumentace. Její dokončení se předpokládá letos v září. V České republice je odhadem 2000 elektromobilů, v Brně prý stovky.