Ve zvláštním režimu platném pro provoz MHD také jezdila historická vozidla s cestujícími. „Je to paráda, když se člověk může svézt parní mašinkou nebo třeba autobusem, kterým jsem jako dítě jezdil do školy,“ zavzpomínal ve frontě před starou šalinou Marek Gregor z Brna.

Kromě zmíněné parní mašinky připravilo muzeum i další tramvaje a vozy MHD ze svých sbírek: autobusy, trolejbusy, vlečné vozy či tramvaje. Stálicí na Dopravní nostalgii bývá také otevřený vlečný vůz koňky. Jeho modrý nátěr, který odpovídá původní barvě vozu, určitě znají stálí návštěvníci této akce. Koňská tramvaj zahájila v moravské metropoli provoz již v roce 1876. „Při renovaci tohoto vozu v 70. letech 20. století byly odstraněny nepůvodní úpravy, především stěny oddělující plošiny s oddílem pro cestující, a zrekonstruována byla jedna chybějící plošina,“ upřesnil kurátor muzea Tomáš Kocman. Vůz je tedy uprostřed rozdělený příčkou s posuvnými dveřmi, což plně odpovídá původní úpravě.

Kocman k jízdám vybral i elektrický motorový tramvajový vůz, který Brnem jezdil v letech 1941 až 1970. Z trolejbusů se představily vozy od roku výroby 1949 až po nedávnou dobu. Sem patří dva dvounápravové trolejbusy, a to Škoda 6Tr z roku 1949 a Škoda 7Tr z roku 1954.

Ze sbírek Technického muzea v Brně připravili odborníci na Dopravní nostalgii i autobus Praga RND, v níž jezdili cestující od roku 1949. „Součástí podvozku byl i vpředu uložený stojatý motor, který  zasahoval před čelní stěnu vozové skříně,“ popsal autobus Kocman.

Dalším z autobusů je Škoda 706 RO s rokem výroby 1947. Tyto typy po válce nahradily většinu předválečných i válečných vozů a v pravidelném provozu se udržely do konce 60. let. „Tento autobus získalo muzeum do sbírek v roce 1974 a pravděpodobně jde o první vůz tohoto typu, dodaný do jihlavského dopravního podniku hned v roce 1947,“ dodal Kocman.

Z mladších autobusů vyjely do ulic třeba Karosa ŠM11 z 80. let a Ikarus 280 z roku 1989. Celkem se na Dopravní nostalgii představila téměř dvacítka vozidel. Lístek na svezení historickou elektrickou  šalinou přišel na 50 korun, jízdné pro jeden okruh středem města v koněspřežné a parní tramvaji pak stálo tři stovky.