Na železniční trati ze Střelic do Zastávky u Brna sice začne hlavní nepřetržitá výluka kvůli modernizaci až 30. dubna, ale už nyní prochází výraznou proměnou. Na výjezdu ze Střelic už jsou k dispozici dvě koleje a ve velké části desetikilometrového úseku je připravená pláň pro položení druhé koleje. Stavbaři staví sloupy trakčního vedení, částečných změn doznala i stanice v Zastávce. Pracuje se také na nové silnici do Dvorku, což je místní část Omic, řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

„V zimě byla technologická přestávka, kdy byly přerušené zemní práce. Proto se také nyní pracuje na interiérech technologických budov, pokračuje se v sanaci svahu,“ řekla Friebová. Aktuálně je na trati částečná výluka, která potrvá do 15. února, vlaky nejezdí mezi 7:50 a 16:50. Hlavní práce jsou naplánované od konce dubna do poloviny prosince. Poté bude trať dvoukolejná a elektrifikovaná.

Maximální traťová rychlost bude vyšší a díky tomu, že nebude nutné čekat na protijedoucí vlak, se zkrátí cestovní doba a výrazně klesne riziko zpoždění

V Zastávce vznikne stanice s ostrovními nástupišti, na které se bude chodit podchodem, a budou tam výtahy. V Tetčicích budou dvě nová nástupiště s příchodem po úrovňovém přechodu. Novou podobu budou mít i zastávky v Rosicích a Omicích.

Trať z Brna do Zastávky vznikla v roce 1856 primárně pro dopravu černého uhlí z rosicko-oslavanské pánve

Úsek z Brna do Střelic se modernizoval v letech 2020 a 2021. Díky modernizaci bude možné část dopravy převést z autobusů do vlaků. Dnes jezdí autobusy mezi Brnem a Rosicemi či Zastávkou i v patnáctiminutovém intervalu, ovšem jízdní doba se často prodlužuje kvůli situaci na dálnici D1.