V minulosti už podle Petra Šťáhlavského z tiskového oddělení Českých drah proběhly výluky s nickolejným provozem, které si vyžádaly srovnatelné počty autobusů náhradní dopravy. „V souvislosti s výlukou a mezi Brnem a Blanskem předpokládáme nasazení okolo osmdesáti autobusů náhradní dopravy,“ informoval zpravodajský portál BRŇAN Petr Šťáhlavský.

Vysoké počty autobusů pak byly podle něj potřeba, pokud došlo k souběhu několika výluk v jedné lokalitě. „Například při modernizaci třetího železničního koridoru mezi Plzní a Chebem, která trvala několik let, bylo v souběhu s dalšími výlukami v dané lokalitě potřeba více než 60 autobusů,“ vypočítal mluvčí drah.

Okolo 40 náhradních autobusů pak jezdilo i při rekonstrukci stanice v Jaroměři, kde nejezdily vlaky hned ve třech směrech. „A letošní zhruba desetidenní souběh výluk na tratích Hradec Králové – Pardubice a Hradec Králové – Chlumec nad Cidlinou si vyžádal nasazení také přibližně šedesáti autobusů,“ upřesnil Šťáhlavský.

Opatření v provozu vlaků budou podle něj v době výluky na trati mezi Brnem a Blanskem následující: mezinárodní vlaky pojedou jako v jízdním řádu 2021, tedy po odklonové trase přes Havlíčkův Brod, vnitrostátní rychlíky linky Svitava a další R spoje pojedou od prosince v úseku Blansko – Praha a v úseku Brno – Blansko je nahradí autobusy. „A regionální spoje budou také nahrazeny v úseku Brno – Blansko autobusy,“ dodal mluvčí.

Z již zveřejněných jízdních řádů na webu jihomoravské krajské integrované dopravy pak vyplynulo, že náhradní autobusy budou jezdit většinou po půlhodinách z Blanska přes Olomučany do Adamova k obchodnímu centru, kde lidé přesednou na další autobus, který je pak převeze přes Babice a Bílovice nad Svitavou do Brna.

Tam budou autobusy zastavovat na Proškově a Tomkově náměstí a ve Štefánikově čtvrti a konečná zastávka bude na brněnské Lesné na nádraží, odkud pak budou jezdit náhradní autobusy směrem do Blanska. Ten, kdo pojede až do Blanska, pak bude muset opět přestoupit v Adamově.