Společně už protelefonovali přes 100 hodin. I v podzimním čase Charita nabízí telefonní hovory všem, kteří mají omezený společenský kontakt vlivem pandemie covid-19 – tedy seniorům, lidem v karanténě nebo pracujícím z domova,“ vysvětlil ředitel Diecézní charity Brno Oldřich Haičman. Program Dobré srdce na dálku osobně podpořil i generál ve výslužbě Petr Pavel.

Dobré srdce na dálku je program Dobrovolnického centra Diecézní charity Brno, který vznikl v době jarní vlny koronakrize. Spojuje dobrovolníky s lidmi, kteří se cítí opuštěni, nemají nikoho, kdo by je
vyslechl a rádi by si s někým „obyčejně” popovídali po telefonu. Cílem programu je vytvářet dlouhodobé vztahy prostřednictvím pravidelných telefonátů.

Jak se zapojit do programu Dobré srdce na dálku? „Každý, kdo má zájem o propojení s dobrovolníkem, musí zavolat na NONSTOP Linku: 516 410 668, 737 234 078. Pracovníci linky si volajícího zapíšou do seznamu zájemců o program a předají požadavek koordinátorce dobrovolníků. Ta následně propojí zájemce s dobrovolníkem a nastaví základní pravidla. K těm patří například to, že dobrovolník je anonymní, bude volat z neznámého čísla, a doba telefonátu je celkem 60 minut týdně,“ uvedla vedoucí Dobrovolnického centra Tereza Veselá. 

Generál ve výslužbě Petr Pavel se v listopadu osobně zapojil do telefonického programu Dobré srdce na dálku. „Mnoho seniorů je teď doma osamělých. Potěšme je a zavolejme jim. Díky Diecézní charitě
Brno jsem si popovídal s 80letou paní Danuší z Brna. Hodinu jsme probírali život, politiku i historii. Udělejte někomu radost tím, že mu zavoláte. Třeba i dobrovolnicky,“ popsal svoji zkušenost Petr Pavel.