„Ve vybraných Senior Pointech jsou naši lidé na linkách a radí, co si připravit k registraci případně se seniory jednotlivé kroky projdou a vyplní formulář. Někde, po předchozí domluvě, pomohou i osobně. Od pátku jsme zaznamenali desítky telefonátů. Pro seniory je systém složitý, navíc drtivá většina nemá chytrý telefon, počítač o internetu nemluvě. Když například potřebovali přečíst PIN, který jim dorazil SMSkou, museli našim pracovníkům zavěsit, přečíst si jej a pak znovu zavolat. Naši zaměstnanci jsou se seniory ve styku, znají je. Proto se na ně starší lidé logicky obracejí i s touto záležitostí,“ říká Jakub Carda, ředitel brněnské firmy Společně, která se o seniory prostřednictvím Senior Pointů stará. Podle něj si zaměstnanci Senior Pointů nejvíce stěžovali na nefunkčnost systému a neustálý kolaps webových stránek.

Senior Pointy se zapojují i v dalších krajích, minulý týden pomáhalo 9 poboček, tento týden se postupně přidává zbytek z celkem 36 Senior Pointů. Jejich zapojení není časově omezené, dle ředitele budou pomáhat, dokud bude třeba, a to i poskytnutím svého prostoru jako místa pro očkování seniorů.

Aktuálně zapojené Senior Pointy v Brně:
Senior Point Brno, Mendlovo náměstí, od pondělí do pátku, vždy v 8–17 hodin, telefonicky
na lince 800 190 011 nebo osobně (po předchozí domluvě)
Senior Point Židenice, od pondělí do pátku, vždy 9–12 hodin, na lince 603 970 017