V polovině tohoto týdne odstartovaly v Boskovicích první ze série Veletrhů středních škol pod názvem „tak kam“. Zúčastnilo se jich 12 středních škol z regionu. Jejich cílem je pomoct žákům základních škol s výběrem střední školy. Letos se poprvé pod hlavičkou VIM – Vzdělávacího institutu pro Moravu budou konat ve všech okresních městech. Zpravodajský portál BRŇAN o tom informovala hejtmanova mluvčí Alena Knotková.
Celkově se veletrhy uskuteční na osmi místech v Jihomoravském kraji
Dvoudenní veletrhy čekají na obyvatele Brna, Břeclavi a Hodonína, jednodenní mohou navštívit lidé z Vyškova, Blanska, Znojma, Tišnova a právě Boskovic. „Novinkou je pořádání dnů otevřených dveří ve stejném termínu. Jednotlivé školy se zájemcům otevřou vždy, když se v jejich okrese bude konat Veletrh středních škol,“ popsala Knotková.
13. ledna 2024 uskuteční celokrajský den otevřených dveří, kdy budou moct rodiče a žáci zavítat do jakékoliv krajem zřizované střední školy
„Veletrhy jsou místem, kde mohou naši žáci najít své místo v oborové nabídce středních škol. Na jednom místě vždy zjistí nabídku z celého regionu a zároveň se mohou přímo ptát budoucích učitelů a spolužáků. Na každém veletrhu je také stánek, ve kterém nabízí své služby kariéroví poradci. Celkově se jedná o dílek do podpory kariérového rozhodování žáků, který je velmi významný,“ uvedl radní Jihomoravského kraje pro vzdělávání Karel Jurka (ODS).
Výrazný komunikační koncept veletrhů „tak kam“ je provázán s kampaní „nevim kam“, jejímž prostřednictvím kraj radil s výběrem budoucího směřování a bořil mýty o některých oborech. Také letos bude v kampani pokračovat.
Letošní podávání přihlášek bude jiné, pravděpodobně elektronickou formu spustí ministerstvo školství
„Obratem po skončení veletrhů budeme spouštět další fázi kampaně, ve které pomůžeme i letošním deváťákům s výběrem střední školy. Opětovně silně zapojíme sociální sítě, které jsou nejefektivnějším nástrojem pro sdělování informací pro žáky základních škol. Letos nás čeká komunikační oříšek ve formě nového systému přihlášek, protože očekáváme, že dle plánů ministerstvo spustí elektronické přihlášky a změní i jejich počet. Oslovili jsme proto zástupce ministerstva, zda se nebudou chtít ke kampani připojit,“ uvedla ředitelka VIM – Vzdělávacího institutu pro Moravu Leona Sapíková.
Kampaň pro deváťáky v minulém roce získala téměř 1,5 milionu zhlédnutí na sociální síti TikTok a 1,13 milionu na Instagramu. V letošním roce získala stříbrné ocenění v prestižní marketingové soutěži Zlatý středník.
Konání jednotlivých veletrhů:
Boskovice: 20. 9. 2023
Břeclav: 4. a 5. 10. 2023
Vyškov: 10. 10. 2023
Blansko: 12. 10. 2023
Hodonín: 18. a 19. 10. 2023
Znojmo: 9. 11. 2023
Brno: 24. a 25. 11. 2023