Už minulý týden se radní kraje shodli na tom, že doporučí vládě variantu „Řeka“. Stejné stanovisko doporučil radním města Brna i městský architekt. Magistrát chce ale nejdříve udělat průzkum veřejného mínění na vzorku asi tisíce lidí žijících v Brně. Dnešní mimořádné krajské zastupitelstvo bylo bouřlivé a diskusní. Zastupitel Jiří Hlavenka během zasedání navrhl průzkum mezi občany, to zastupitelé odmítli.

Nakonec však podpořili stavbu brněnského vlakového nádraží v odsunuté poloze u řeky. Je podle nich výhodnější, dá se stavět dřív než v centru a ještě za peníze z Evropské unie. Celá stavba pak má trvat šest let a může přijít až na 45 miliard korun. Podle studie proveditelnosti, kterou nechala zpracovat Správa železniční dopravní cesty, by se mohlo u řeky začít stavět v roce 2020. V případě druhé varianty „pod Petrovem“, by to bylo nejdříve v roce 2026, město Brno totiž nemá pro tuto variantu schválený územní plán.

Pro odsun hlasovalo 53 zastupitelů, jeden byl proti a tři zastupitelé se zdrželi. Proti byla zastupitelka kraje i Brna za Zelené Jana Drápalová, zdrželi se Jiří Hlavenka a Ivo Vašíček a hejtmanův náměstek Jan Vitula. Přítomný nebyl primátor Brna Petr Vokřál, který je také krajským zastupitelem. 

Aktivisté, kteří před jednáním zastupitelstva proti odsunuté verzi protestovali, tvrdili v diskusi, že takto navrhovaná poloha nádraží prodlouží dobu cestování lidí a bude se tam hůř napojovat městská hromadná doprava. Podle všeho má konečné rozhodnutí vydat vláda, rozhodnutí kraje a Brna, které se ještě k podpoře některé z variant nevyjádřilo, budou pouze doporučující.