Zastávka Blansko město získá do konce roku nový podchod, jeho výstavba začala v těchto dnech, stejně jako probíhající stavba přemostění koridorové trati umožní zrušení přejezdu v Rožmitálově ulici. Zpravodajský portál BRŇAN o tom informovala mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Stavbu realizuje společnost FIRESTA-Fišer a přijde na více jak 183 milionů korun. V příštím měsíci zahájí Správa železnic na území Blanska ještě jednu investiční akci, a to rekonstrukci mostu nedaleko zastávky Dolní Lhota.

„Výstavba mimoúrovňového křížení v těsné blízkosti zastávky Blansko město přinese zvýšení bezpečnosti železniční i silniční dopravy. Kromě vybudování přemostění, které je investicí města Blanska, dojde také k přestavbě stávajícího podchodu pod tratí. Tubus nového podchodu bude mít šířku 4 metry a výšku 2,6 metru. Jeho konstrukci bude tvořit monolitický železobetonový rám, celková délka je navržena s ohledem na výhledovou polohu třetí koleje,“ popsala Friebová.

Objekt čekárny bude odstraněn a v blízkosti podchodu, pod jednou konstrukcí zastřešení, se vybudují toalety a nový technologický domek. Zrušením přejezdu se změní celé okolí železniční zastávky Blansko město.

„Součástí stavby je úprava přístupů na stávající nástupiště a jejich konců tak, aby byl na ně zajištěn bezbariérový přístup z komunikací pro pěší. Vlastní nástupiště nebudou touto stavbou dotčena,“ doplnila Friebová.

V březnu se v Blansku začne ještě s rekonstrukcí železničního mostu přes mlýnský náhon nedaleko zastávky Dolní Lhota. „Předmětem projektu je kromě přestavby dvoukolejného přemostění také směrová a výšková úprava kolejí v délce přibližně 250 metrů. Stávající ocelovou konstrukci z roku 1931 s dřevěnými mostnicemi nahradí nová nosná konstrukce se zabetonovanými ocelovými nosníky a průběžným štěrkovým ložem,“ dodává Friebová.

Tato stavba bude stát asi 45,5 milionu korun, díky její realizaci se tu rychlost moderních vlakových souprav zvýší až na 140 km/h; pojedou tedy stejně rychle jako v navazujících úsecích. „Dokončení akce se plánuje v závěru letošního roku, kdy se na trať mezi Brnem a Českou Třebovou vrátí i vlaky, které v současnosti jezdí odklonem přes Havlíčkův Brod,“ uzavřela Friebová.