Cestující, kteří přijíždějí do Brna z vybraných míst jižní Moravy a mají možnost jet různými trasami, už nemusejí při nákupu předplatní jízdenky řešit, kterou trasou pojedou a kterými vede zónami. E-shop na webu krajského integrovaného dopravního systému totiž při zadání první a poslední zóny automaticky zohlední, že cestující může jezdit alternativními trasami. Od 8. září společnost Kordis JMK seznam těchto spojení citelně rozšířila, aby lidem umožnila vyhnout se kolonám, které vznikají na jihu i severu Brna, uvedl v tiskové zprávě mluvčí společnosti Květoslav Havlík. Jejich seznam je na webu.

Typickým je například spojení Brna a Mikulova. Do krajského města sice jede přímý autobus linky 105, avšak kolony ve Vídeňské ulici cestovní dobu výrazně prodlužují. Jízdenka tak umožní využívat zároveň přestup na vlak v Šakvicích či Vranovicích, čímž se lidé zdržením v kolonách vyhnou. „S papírovými jízdenkami to nebylo dříve řešitelné. Cestující se museli rozhodnout, kterou z tras budou jezdit častěji. Když potřebovali jet druhou trasou, museli doplácet. Zavedení elektronických předplatních jízdenek tento problém vyřešilo. Mohou si tak flexibilně volit spojení, které považují za výhodnější,“ vysvětlil Havlík.

Již dříve, od roku 2020, tato možnost platila pro spojení Brno – Ivančice, Brno – Hodonín, Brno – Kyjov či Hevlín – Znojmo

Nyní se možnost rozšířila na spojení z Mikulova a okolí do Brna a také na spojení z okolí Kunštátu, Letovic a Olešnice do Brna. Lidé mohou jezdit nejen páteřní přímou autobusovou linkou 301, ale mohou také přesednout z regionálních linek na vlak v Letovicích, Skalici nad Svitavou či Rájci-Jestřebí.

Třetí oblast, z které je možné nyní jezdit dvěma trasami, jsou Jedovnice a okolí

Lidé mohou jet buď autobusem linky 201, nebo jet do Blanska autobusem a odtud vlakem. „Zkrátka nepřijdou ani ti, kteří už předplatní jízdenky do daných oblastí mají. V systému postupně zajistíme automatické nastavení alternativních tras,“ dodal Havlík.