České dráhy uvedly v minulém týdnu do provozu druhou elektrickou lokomotivu řady 1216. Premiérovým výkonem moderní třísystémové elektrické lokomotivy 1216.902 bude vlak EC 105 Porta Moravica na trase mezi Břeclaví a Bohumínem. Po obnovení mezistátní dopravy bude jezdit z Bohumína až do Vídně, a to společně se sesterským strojem 1216.903, který vyjel do provozu na stejné trati již 1. dubna. Zpravodajský portál BRŇAN o tom informovala mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.
Uvedení obou lokomotiv do provozu předcházely nezbytné úpravy pro provoz podle požadavků Českých drah. Jednalo se např. o dosazení jiných hlav (smykadel) stejnosměrných sběračů a nastavení software na variantu D.
Oba stroje jsou přiděleny do Oblastního centra údržby Východ, Střediska údržby Bohumín. Jejich standardní denní plánovaný běh je přibližně 850 km. Lokomotivy se v běžném provozu objeví mezi Bohumínem a Vídní v čele vlaků EC 100/101 Moravia Wien – Katowice, EC 102/103 Polonia Wien – Warszawa a EC 106/107 Sobieski Wien – Gdynia. Po dobu mimořádného stavu a uzavření hranic budou jezdit podle dočasného „koronavirového“ oběhu mezi Bohumínem a Břeclaví na spojích EC 100/101 Moravia, EC 104/105 Porta Moravica a EC 130/131 Báthory.
České dráhy odkoupily dvojici lokomotiv řady 1216, které jsou známé pod rakouskou přezdívkou Taurus (býk), loni od společnosti RTS, dceřiné společnosti mezinárodního stavební firmy Swietelsky. Jedná se nyní o nejrychlejší hnací vozidla ve vlastnictví českého dopravce s maximální rychlostí 230 km/h a s nejvyšší dosaženou rychlostí až 253 km/h. Na českých tratích budou využívat místní maximální rychlost 160 km/h.