„Rovnost mezi řidiči, cyklisty chodci, cestujícími v MHD a dalšími účastníky v provozu chceme zakotvit do Dopravního generelu města Brna. Ke všem účastníkům by tak při rozhodování o dopravní infrastruktuře mělo být přistupováno stejně,“ popsal Hladík.
Pro plynulost dopravy je podle něj klíčové dokončit obchvaty městských částí, městský okruh a nové nádraží, včetně severojižního kolejového diametru. Parkování by měla ulehčit výstavba družstevních parkovacích domů.
„Kvalitní dopravní infrastruktura je pro každé velké město zcela zásadní. Ekonomická prosperita města je přímo závislá na kvalitě obsluhy svého území. Doprava ovlivňuje spokojenost obyvatel, ale také jejich bezpečnost a využití volného času,“ uvedl Hladík.
„Aby se zlepšily alternativy k jízdě autem, musíme rozšířit tramvajové tratě do Bosonoh, Líšně či na Kamechy. Podporujeme také MHD zdarma i pro starobní důchodce. Budoucnost vidíme ve sdílené dopravě nebo cyklodopravě,“ dodal radní města Brna Filip Chvátal.
Podle něj se musí urychlit výstavba nových cykloopatření, cyklostezky propojovat tam, kde je to možné a navíc realizovat bezpečné a chráněné cyklopruhy.
Lidovci a Starostové vidí jako zásadní řešení lepší kvality života lidí v Brně budování obchvatů městských částí.
„Cestujícím ulehčí dostavba východní části velkého městského okruhu, realizace přestavby brněnského železničního uzlu, včetně nového nádraží a vybudování severojižního kolejového diametru. Kvalitu života v okrajových městských částech pak výrazně zvýší vybudování obchvatů Bosonoh, Slatiny, Žebětína a Maloměřic a Obřan a Tuřan,“ doplnil starosta Tuřan Radomír Vondra (STAN).
Koalice představila také recept na přeplněná sídliště. Chtějí tento problém řešit skrze výstavbu družstevních parkovacích domů.
„Ty by mohly vyrůst na vyasfaltovaných místech na sídlištích, podmínkou takové výstavby by bylo, aby parkovací dům měl zelenou střechu ideálně v kombinaci s fotovoltaikou. Občané města Brna, kteří by vstoupili do tohoto družstva, by v takovém domě vlastnili monitorované parkovací místo, doplnil Chvátal.
Podle Hladíka koalice podporuje současné omezení vjezdu aut nad 3,5 tuny do centra města, navíc je podle něj nutné zklidnit obytné zóny, kde může být řešením snížení maximální možné rychlosti.
„Není možné, aby v Brně připadalo 729 aut na tisíc obyvatel a například v mnohonásobně větším Berlíně pouze 333 aut. To se musí změnit. U obytných zón podpoříme zavedení maximální rychlosti 30 km/h,“ uzavřel Hladík.