Masarykův okruh v Brně má nového majitele, koupil jej Karel Hubáček
Foto:
MMB (archiv)
Společnost Automotodrom Brno a s ní i areál brněnského Masarykova okruhu včetně závodní dráhy, polygonu a hotelu koupil od Karla Abrahama staršího podnikatel Karel Hubáček prostřednictvím své společnosti Shakai. Abraham areál, kde se do roku 2020 jezdila v srpnu motocyklová Grand Prix, vlastnil od roku 2005. Změna majitele vyplývá z veřejné Evidence skutečných majitelů, potvrdila ji i společnost Automotodrom Brno. Cenu transakce strany nezveřejnily.
Podle vyjádření firmy počítá nový majitel se zachováním současných aktivit v areálu a s jeho dalším rozvojem. „S Karlem Hubáčkem vstupuje do areálu silný investor, který má vizi, jak jej rozvíjet. Od roku 2016 jsme se zaměřili na rozvoj dalších aktivit v areálu, ať už to byl hotel nebo polygon. Ty dnes představují významnou část jeho života. Věřím, že nastaveným směrem se bude okruh rozvíjet i dál, a zároveň zůstane jednou z nejprestižnějších závodních tratí ve střední Evropě,“ uvedl dnes ve svém vyjádření Abraham.
Akvizici areálu projednávaly obě strany několik měsíců, nový majitel v současné době ovládá celý areál včetně společností, které v něm hospodaří
„Nasmlouvané a oznámené akce i pronájmy jsou samozřejmě platné. Naším cílem je dál rozvíjet také aktivity na polygonu, posílit segment firemních akcí a zároveň dál vytvářet příležitosti, kdy se okruh otevře pro veřejnost – a nejen tu motoristickou,“ uvedl nový majitel Automotodromu Karel Hubáček, který mimo jiné vlastní areál bývalého závodu Vítkovice Heavy Machinery v Ostravě. Při investicích do průmyslových parků a areálů Hubáček spolupracuje s firmou Accolade i se skupinou CREDITAS, která patří jeho bratranci Pavlu Hubáčkovi.
Masarykův okruh vznikl v roce 1930 a původně vedl v lesích za Brnem po běžných silnicích
Jeho trasa se v průběhu 20.století postupně proměňovala, sloužil závodům motocyklů i automobilů. V současné poloze jako moderní uzavřená závodní trať se otevřel v roce 1987, už roku 1950 byl dějištěm Velké ceny silničních motocyklů České republiky. Naposledy se Grand Prix jela v Brně v roce 2020, kvůli covidovým omezením bez diváků.
V posledních letech závod končil pravidelně ve ztrátě, i když na něj město, kraj i stát přispívaly desítky milionů korun. V roce 2020 promotérská společnost Dorna, jíž se za pořádání Moto GP platil takzvaný zalistovací poplatek, stanovila jako podmínku konání dalšího ročníku rekonstrukci dráhy přibližně za 100 milionů korun. V lednu 2021 brněnští zastupitelé odhlasovali, že se další ročníky v Brně neuskuteční.
NEJČTENĚJŠÍ
Exkluzivně pro Brňana
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
- Vědci: Rostliny uvažují jako architekti, aby si za…
- Město se vrátilo k záměru postavit magistrátní bud…
- Cirkulární dům s ReUse centrem a dílnami v Brně vy…
- Brno si nechalo vypracovat studii na úpravu území …
- Nevšední orloj v centru Brna slaví 15 let, vypadne…
- Skončila rekonstrukce brněnského krematoria téměř …
- Silničáři mají obavy, že od státu na opravy krajsk…
- Úterní 4. kolo extraligy nabídne duel neporažených…
- Výměníková stanice v brněnských Žabovřeskách projd…
- Vinaři z Česka získali v letním kole soutěže AWC V…
Přinášíme vám aktuální události z Brna a okolí. Přehledné zpravodajství, krimi, sport, kulturu a veřejné dění v Brně – denně pro vás vybíráme ty nejdůležitější zprávy z našeho města. Chybí vám tu něco? Napište nám.