Společnost Automotodrom Brno a s ní i areál brněnského Masarykova okruhu včetně závodní dráhy, polygonu a hotelu koupil od Karla Abrahama staršího podnikatel Karel Hubáček prostřednictvím své společnosti Shakai. Abraham areál, kde se do roku 2020 jezdila v srpnu motocyklová Grand Prix, vlastnil od roku 2005. Změna majitele vyplývá z veřejné Evidence skutečných majitelů, potvrdila ji i společnost Automotodrom Brno. Cenu transakce strany nezveřejnily.

Podle vyjádření firmy počítá nový majitel se zachováním současných aktivit v areálu a s jeho dalším rozvojem. „S Karlem Hubáčkem vstupuje do areálu silný investor, který má vizi, jak jej rozvíjet. Od roku 2016 jsme se zaměřili na rozvoj dalších aktivit v areálu, ať už to byl hotel nebo polygon. Ty dnes představují významnou část jeho života. Věřím, že nastaveným směrem se bude okruh rozvíjet i dál, a zároveň zůstane jednou z nejprestižnějších závodních tratí ve střední Evropě,“ uvedl dnes ve svém vyjádření Abraham.

Akvizici areálu projednávaly obě strany několik měsíců, nový majitel v současné době ovládá celý areál včetně společností, které v něm hospodaří

„Nasmlouvané a oznámené akce i pronájmy jsou samozřejmě platné. Naším cílem je dál rozvíjet také aktivity na polygonu, posílit segment firemních akcí a zároveň dál vytvářet příležitosti, kdy se okruh otevře pro veřejnost – a nejen tu motoristickou,“ uvedl nový majitel Automotodromu Karel Hubáček, který mimo jiné vlastní areál bývalého závodu Vítkovice Heavy Machinery v Ostravě. Při investicích do průmyslových parků a areálů Hubáček spolupracuje s firmou Accolade i se skupinou CREDITAS, která patří jeho bratranci Pavlu Hubáčkovi.

Masarykův okruh vznikl v roce 1930 a původně vedl v lesích za Brnem po běžných silnicích

Jeho trasa se v průběhu 20.století postupně proměňovala, sloužil závodům motocyklů i automobilů. V současné poloze jako moderní uzavřená závodní trať se otevřel v roce 1987, už roku 1950 byl dějištěm Velké ceny silničních motocyklů České republiky. Naposledy se Grand Prix jela v Brně v roce 2020, kvůli covidovým omezením bez diváků.

V posledních letech závod končil pravidelně ve ztrátě, i když na něj město, kraj i stát přispívaly desítky milionů korun. V roce 2020 promotérská společnost Dorna, jíž se za pořádání Moto GP platil takzvaný zalistovací poplatek, stanovila jako podmínku konání dalšího ročníku rekonstrukci dráhy přibližně za 100 milionů korun. V lednu 2021 brněnští zastupitelé odhlasovali, že se další ročníky v Brně neuskuteční.