Úspěšný rok mají za sebou brněnští Skinners, kteří se stali fenoménem v takzvaném bosém obouvání. Tržby firmy se vyšplhaly na 100 milionů korun. Brňané přitom prodali už téměř 200 tisíc párů ponožkobot. Díky úspěšné crowdfundingové kampani zahájili produkci svých prvních barefoot tenisek Walker, kterých letos chtějí vyrobit 40 tisíc. Společnost chce letos upevnit pozici v Německu a zahájit expanzi do USA. Informovala o tom v tiskové zprávě.

Stomilionové tržby

Loni se tržby firmy vyhouply na 100 milionů. Předloni pak i se započtením příjmů z crowdfundingové kampaně na portálu Kickstarter dosáhly dokonce 136 milionů korun. Šampioni v bosém obouvání přitom obsloužili 32 tisíc zákazníků, když mezi nejsilnější trhy kromě tuzemska patřilo Německo, Rakousko a Švýcarsko, kam mířilo asi 18 tisíc objednávek.

Ponožkoboty si oblíbili hlavně sportovci

Do zahraničí přitom putuje až 60 procent produkce ponožkobot, které si oblíbili zejména amatérští i profesionální sportovci. V loňském roce jich společnost vyrobila téměř 200 tisíc, přičemž za šest let její existence vzniklo již přes 700 tisíc párů této specifické sportovní obuvi.

Barefoot i kamenná prodejna

Za jeden z loňských milníků lze označit zahájení výroby modelu Walker, který zabodoval v crowdfundingové kampani na HitHit a stal se přitom druhou nejúspěšnější kampaní v historii portálu, když plánovanou částku překonal čtrnáctkrát. Model si loni připsal prvních 11 tisíc vyrobených párů. Cíl firmy je ale pro letošek mnohem vyšší – Brňané mají ambice do dvou let překonat tržbami z barefoot obuvi příjmy z prodeje ponožkobot. Reagují tak na globálně rostoucí trend barefoot obuvi, jejíž trh by podle odhadů expertů měl během následujících osmi let dosáhnout 788,7 milionu dolarů.

Vstup do segmentu barefoot je pro firmu přirozeným krokem

„Dlouho jsme chtěli vytvořit botu, která by splňovala barefoot parametry, byla kvalitně zpracovaná a dobře vypadala. To se nám podařilo s modelem Walker, který jsme kompletně vyvíjeli sami. Letos bychom chtěli navýšit výrobu na 40 tisíc kusů a dosáhnout na dvojnásobný obrat,“ upřesnil zpravodajskému portálu BRŇAN zakladatel společnosti Petr Procházka.

První kamenná prodejna v Brně

S příklonem k barefoot obouvání souvisí i otevření první brněnské kamenné prodejny. Obchod a zároveň showroom je nyní ve zkušebním provozu. Oficiální otevření se chystá na jaro. „Spolu s tím se chceme výrazněji zapojit i do osvěty v rámci zdravého obouvání a nabídnout zákazníkům širší portfolio produktů, například ponožky nebo různé typy stélek. I proto je jedním z letošních cílů zprovoznění vlastních výrobních prostor na jižní Moravě, kde by měla být sjednocena výroba, která zatím probíhá u partnerů,“ uvedli představitelé firmy.

Letošní vstup do Německa a další expanze

Letos chce brněnská společnost posílit svou pozici v zahraničí, především pak v Německu. První zákazníky tam oslovili už před sedmi lety během úspěšné kickstarterové kampaně a následně začali spolupracovat s německým distributorem. Do oficiálního vstupu na německý trh plánují nyní vložit asi 50 milionů korun. A chtějí se také etablovat jako globální značka na americkém trhu, kde se v lednu jako jediná česká značka představili na Outdoor Retailer Show v Salt Lake City.