Sportovci požadují upravit výšku a poloměr třetí zatáčky vyškovské bikrosové dráhy ležící nedaleko Jandovky. Zatáčka má hliněný povrch, malý poloměr a podle bikrosařů zejména nedostatečnou výšku. Městská majetková správa proto radním předložila investiční záměr týkající se úpravy tratě.

Zákruta neumožňuje bezpečné předjíždění

Nevyhovující parametry jsou podle představitelů následkem vodní a větrné eroze, prorůstání plevele a sedání zeminy. „Zatáčka neodpovídá požadavkům na regulérnost, neumožňuje bezpečné předjíždění a je zdrojem pádů v tréninku a při závodním zápolení. Zároveň způsobuje vyjetí jezdců mimo vyznačenou dráhu, což může vést k diskvalifikaci ze závodu,“ popsal problémy ředitel Správy majetku města Vyškova Jaroslav Hastík s tím, že naopak první dvě zatáčky mají povrch ze zámkové dlažby, s dostatečným poloměrem i výškou.

Dokončení úprav zhatila pandemie

Závodní BMX dráhu tvoří čtyři rovinky a tři zatáčky. Jedná se o 350 metrů dlouhou trať se šotolinovým povrchem. Startuje se z pahorku opatřeného hydraulickou startovací rampou, která umožňuje start z osmi pozic. „Částečná úprava zatáčky proběhla před třemi lety, další kroky ovlivnila pandemie, a došlo tak k odložení celé akce. Náklady jsou zhruba čtvrtmilionové, akci platí investiční fond příspěvkové organizace města,“ upřesnil mluvčí vyškovské radnice Michal Kočí.

Umění předvedou na profi sekci

Jezdci budou zároveň předvádět své umění na takzvané profi sekci, která dosud na dráze chyběla. „Svépomocí provozovatele totiž dojde ke zdvojení třetí roviny, která se po výjezdu z druhé zatáčky rozdělí na dvě: pravou s obtížnějšími prvky pro starší kategorii jezdců, levou jednodušší pro mladší kategorie. Při vjezdu do třetí zatáčky se roviny spojí znovu v jednu dráhu. Tratě, které obsahují jednu rovinu s profi sekcí, mohou pořádat i závody vyšší kategorie, třeba republikové mistrovství,“ sdělil mluvčí.

Úpravou se zvýší atraktivita dráhy

Ačkoliv je bikros kontaktní sport, u kterého dochází k velkému počtu pádů, zatáčky musí splňovat parametry bezpečnosti a umožňovat předjížděcí manévry. „Úpravou traťového prvku se zároveň zjednoduší údržba a zvýší atraktivnost dráhy. Je to další krok k postupné modernizaci trati,“ dodal vyškovský místostarosta Roman Celý (KDU-ČSL).