Na dálnici D1 mezi exitem 168 Devět křížů a 178 Ostrovačice čeká řidiče od čtvrtka do soboty výraznější omezení. Nyní se kvůli opravám jezdí po jedné straně dálnice ve dvou zúžených pruzích v obou směrech, od čtvrtečního večera do pátečního rána bude otevřený jen jeden zúžený pruh na Prahu, celou sobotu pak jediný zúžený pruh na Brno. Důvodem je převedení dopravy na obě strany dálnice.
Od neděle by se mělo jezdit po obou stranách dálnice ve dvou pruzích s tím, že budou vedené po krajnici a pravém pruhu, protože se ještě bude pracovat na dělicím pásu a částečně v levých pruzích.
Desetikilometrový úsek na Brněnsku je jedním z posledních modernizovaných úseků D1.
Nyní se na jedné straně dálnice pracuje a je neprůjezdný a na druhé straně jsou čtyři zúžené pruhy – dva vedou na Prahu a dva na Brno. To se má o víkendu změnit, aby na každé straně dálnice byly dva průjezdné pruhy, na jedné straně na Prahu a druhé na Brno.
"Směry převedeme na správnou polovinu, ale k tomu je potřeba vyzvednout všechna mobilní svodidla a podobně. Budeme ale pracovat i přes noc, abychom omezili dopravu co nejméně," uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Od čtvrtka od 19:00 do pátku 8:00 proto řidiči na Prahu pojedou pouze jedním pruhem. V sobotu od 0:00 do 24:00 se situace obrátí a jeden pruh povede na Brno. Lze tak očekávat zdržení a kolony. V neděli už by se mělo jezdit na obou stranách dálnice, přesto tam bude omezení na rychlost 80 km/hod. Pojede se po krajnici a pravým jízdním pruhem s ohledem na práce ve středovém pruhu. Úsek by se měl otevřít bez omezení v říjnu. Na dálnici zbývají poslední tři modernizované úseky. Jeden by se měl otevřít v září, poslední dva včetně toho u Ostrovačic v říjnu.
Komplikace a kolony působilo začátkem týdne zúžení na D1 mezi Humpolcem a Koberovicemi. V opravovaném úseku mezi Humpolcem na 90. kilometru a Koberovicemi na 81. kilometru přestavovali silničáři od pondělního rána dopravní značení. Kolony měřily i přes deset kilometrů.
Dálnice D1 je nejstarší a nejdelší českou dálnicí, v některých úsecích i nejvytíženější a nejnebezpečnější a nyní také vinou častých oprav a mnohaleté modernizace nejpomalejší.