Nepřehledná, pro chodce nebezpečná a s vysokým dopravním provozem, tak by se dala charakterizovat křižovatka ulic Přístavní a Obvodová v Bystrci. To se má ale podle radních změnit. Město chce na nebezpečnou křižovatku, kde už byly desítky nehod, umístit semafory.

„Nejdříve musíme zpracovat projektovou dokumentaci, práce na ní by mohly začít už v září. Podle toho budeme vědět, jestli budou nutné nějaké stavební úpravy. Předpokládám, že semafory by mohly být na křižovatce umístěné příští rok touto dobou,“ uvedl radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.

V minulých letech byla křižovatka v Bystrci často místem nehod a nebezpečných situací pro řidiče a chodce. Nové řešení by mělo zajistit zvýšení bezpečnosti a snížení počtu nehod, které v těchto místech nezřídka končily smrtí. Cena za nové semafory bude patrná až po dokončení projekčních prací. 

V Bystrci je ještě jedna nebezpečná křižovatka, a to u UNI HOBBY, kterou  projíždí až 20 000 aut za den. Tu chce přestavět kraj. „Na křižovatce dnes evidujeme zvýšený počet dopravních nehod. Řešením je komplexní přestavba křižovatky se zachováním přímého směru pro automobilový provoz do a z Brna-Bystrce, s oddělením tramvajového provozu a s vhodným řešením cyklistické a pěší dopravy,“ řekl v úvodu srpna náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro oblast dopravy Roman Hanák.

Nevhodné dopravní řešení by mělo napravit přebudování křížení silnici a kolejí na mimoúrovňovou křižovatku se začleněním okružní prstencové křižovatky. „Návrh umožní vedení segregované tramvajové tratě současně se souběžným vedením přímé komunikace směrem z centra do Bystrce v mírném lokálním zahloubení do stávajícího terénu pod nově vzniklou okružkou, ponechává přímé vedení komunikace z Bystrce do centra vnější stopou podél řeky Svratky a zaručuje prostorovou návaznost na stávající most přes řeku Svratku. Nově vzniklá okružní křižovatka bude nadvýšena o asi 4,5 metru, částečně na násypu a opěrných zdech. Pěší a cyklistická doprava bude řešena v prostoru kamenolomu lávkou přes celý dopravní koridor, na levém břehu řeky Svratky s napojením na stávající cyklostezku podél řeky, na straně kamenolomu klesne rampa lávky do prostoru zastávky trolejbusů,“ shrnul plány Hanák.