„Vozy nabízejí vyšší komfort pro řidiče i cestující. Největší novinkou bude oddělená a prosklená kabina pro řidiče, která se musí do autobusu nainstalovat. Pro pohodlnější couvání poslouží zadní kamera s monitorem. Příjemnější cestování zajistí dvě plošiny pro kočárky, světelné informační panely, platební terminál, klimatizace a USB porty,“ uvedl na svém webu dopravce, jihlavský koncern ICOM Transport.

Už letos v květnu se rozhodlo, že dopravce z Vysočiny, který má pobočky i v dalších krajích, rozšíří služby i na jižní Moravu. Dopravu v regionu zajistí flotilou necelé stovky autobusů firmy ČSAD Ústí nad Orlicí a TRADO-BUS.

Stalo se tak poté, co se na tom ke konci května dohodli představitelé firmy s vedením kraje a společností KORDIS. „Předali jsme si dílčí informace o oblastech, ve kterých budeme zajišťovat veřejnou dopravní obslužnost. Objednavatelům jsme také sdělili termíny, kdy přijdou nové autobusy,“ sdělila tehdy předsedkyně představenstva ICOM transport Kateřina Kratochvílová.

Upřesnila, že na jižní Moravě bude postupně letos a během příštího jezdit celkem 96 autobusů, které ročně najedou necelých šest milionů kilometrů, čímž se koncern stane jedním z největších dopravců v Jihomoravském kraji.

Dopravce počítá s tím, že pro dopravu na jihu Moravy pořídí celkem 57 zbrusu nových autobusů. A to pro oblast Blanenska, Boskovicka a Vyškovska, kde začne ČSAD Ústí nad Orlicí jezdit od 1. října s 55 vozy, z nichž čtyři budou hybridní. Dva nové autobusy budou připravené i pro oblast 35, tedy linku 405. Další oblasti se přidají letos a příští rok, kde budou jezdit autobusy ze stávajícího vozového parku, které již splňují veškeré požadavky kraje.

Na Moravě přitom bude jezdit i šest hybridních vozů Mercedes-Benz Citaro, což bude v tuzemsku vůbec poprvé. Hybridní autobus při brzdění využívá energii, kterou elektrický generátor přemění na elektřinu. Tu následně vozidlo využije k napájení pomocných zařízení nebo přímo pro vlastní pohon.