Brno po letech příprav letos rozestavělo a nyní zprovoznilo podjezd pro cyklisty podél Svitavy pod Hladíkovou ulicí. Díky němu se podle radnice výrazně zvýší bezpečnost provozu, protože dosud cyklisté čtyřpruhovou ulici přejížděli, i když oficiálně to bylo zakázané. Měli pěšky chodit přes vzdálený přechod. Denně se tu přitom pohybují stovky cyklistů, protože se jedná o jednu z páteřních brněnských cyklotras, kterou řada lidí používá jak pro cykloturistiku, tak pro denní dojížďku do zaměstnání.

Město za stavbu zaplatilo 16 milionů korun. Začít se mělo už dříve, ale bylo nutné, udělat přeložku plynovodu a výkopové práce se nemohly dělat v zimě. Nyní alespoň město zajistilo předčasné užívání, aby se nemuselo čekat na kolaudaci.

Radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS) předpokládá, že na stejné cyklotrase by nedaleko odtud měl vzniknout i podjezd Křenové ulice, uvedl v tiskové zprávě. Tu město plánuje rekonstruovat v roce 2025. V nedávné minulosti se podařilo na cyklotrase kolem Svitavy vyřešit lépe také přejezd Cejlu u Zábrdovického mostu. Cyklisté po ní mohou dojet směrem na jih do Komárova a odtud k cyklostezce podél Svratky. Směrem na sever trasa pokračuje podél řeky až do Bílovic nad Svitavou a je součástí evropské dálkové trasy EuroVelo 9.

Obecně je kvalita cyklistické infrastruktury v Brně dlouhodobě podle spolku Brno na kole nízká. Ale pokud se podle zástupce spolku Michala Šindeláře podaří uskutečnit projekty, na nichž vedení města v posledních dvou letech začalo pracovat intenzivněji než dřív, měl by se stav rychleji lepšit.