Pro návštěvu odboru správních a dopravněsprávních činností je výhodnější se předem elektronicky objednat na konkrétní čas. Pokud lidé přijdou na úřad bez toho, svou záležitost vyřídí také, ale musejí počítat s potenciální čekací dobou. „Předchozí objednání je třeba i na Živnostenském úřadě a doporučujeme jej i na všech ostatních odborech,“ uvedla Radka Loukotová z brněnského magistrátu.

Elektronické objednání na odbor správních (občanské průkazy, cestovní pasy) a dopravněsprávních činností (řidičské průkazy, registr vozidel) je dostupné na stránkách města v sekci Potřebuji si vyřídit. Úřední hodiny jsou v pondělí a ve středu od 8 do 12 a od 12.40 do 17, ve zbývající všední dny od 8 do 12. „Pokud nenajdete v den, který se vám hodí, volný termín, můžete na úřad přijít i bez rezervace. Jakmile bude některá přepážka volná, úředníci vás obslouží,“ popsala Loukotová.

Živnostenský úřad města Brna stále vyřizuje svoji agendu ve stávajících náhradních prostorách v přízemí budovy Malinovského nám. 3. I v tomto případě úřad doporučuje využít možnosti elektronického nebo písemného podání. Pro osobní návštěvu je lepší využít elektronického objednání. Neobjednaní klienti musí počítat s delší čekací dobou.

Také na ostatních odborech je kontakt s veřejností omezený a odehrává se v režimu předem domluvených schůzek. Veškeré kontakty jsou k dispozici na www.brno.cz/kontakty . Stále platí, že pokud lze věci řešit na dálku (e-mailem, telefonicky, datovkou, poštou), je lepší toho využít, nebo návštěvu úřadu odložit.