Přestavba problematické křižovatky v Brně-Bystrci u kamenolomu by měla začít v roce 2024. Do přípravy se předloni pustily společně Brno s Jihomoravským krajem a nyní mají téměř hotovou dokumentaci pro územní rozhodnutí, uvedl na tiskové konferenci náměstek primátorky Petr Kratochvíl (ODS). Po úpravách má být křižovatka mimoúrovňová, což výrazně zvýší její propustnost, která je limitem především v ranní a odpolední špičce. V koloně zde musejí stát řidiči především odpoledne, když jedou po Kníničské směrem do Bystrce. V ranní špičce se tvoří kolony v Bystrcké ulici od zoologické zahrady směrem do města.
Kolony před křižovatkou jsou už roky a zvětšují se hlavně s tím, jak se zvětšuje sídliště Kamechy. Problémem křižovatky je i to, že jejím středem vede frekventovaná tramvajová trať, přičemž část řidičů ji musí při odbočování překonávat. Podle návrhu už by tramvaj neměla silnici nijak přetínat. Koleje mají zůstat na svém místě a ve stejné výškové úrovni bude i silnice pro průjezd mezi Bystrcí a Kníničskou ulici. Nad kolejemi vznikne kruhový objezd, z něhož povede pětice výjezdů pro připojení do všech směrů včetně čerpací stanice.
Součástí stavby mají být i lávky pro pěší přes Svratku a přes Kníničskou ulici. Před dvěma lety byl odhad stavebních nákladů 386 milionů korun, přičemž třetinu by zaplatil kraj a zbytek město. Lze očekávat, že při současném tempu inflace a zvyšování ceny práce i stavebních materiálů se cena ještě zvýší.