Rozšíření dálnice D1 v Brně mezi 194. a 196. kilometrem na šest pruhů bude stát 1,03 miliardy korun. Ředitelství silnic a dálnic vybralo zhotovitele, který má začít pracovat letos v létě, přesný termín ještě není známý, uvedl na twitteru generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Jde o nejvytíženější dálniční úsek na jižní Moravě a hotový by měl být v roce 2026. Součástí je i most přes železniční koridor Brno – Břeclav.

Na exitu 194 se dálnice kříží se čtyřpruhovou výpadovkou na Znojmo a Vídeň, na 196. kilometru se kříží s dálnicí D2. Součástí stavby není přestavba mimoúrovňových křižovatek, ty přijdou na řadu později. Loni v prosinci silničáři uvedli, že získali stavební povolení právě pro přestavbu mimoúrovňové křižovatky D1 a D2 a že by chtěli začít v roce 2024. Tato přestavba má trvat čtyři roky.

Na rozšíření prvního úseku se začalo pracovat už v lednu skrývkou ornice, na místě byli i archeologové

Poté se silničáři potýkali s odpůrci, konkrétně spolkem Voda z Tetčic. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) však v květnu zamítl odvolání spolku proti stavebnímu povolení. Při stavbě se bude jezdit v obou pruzích v každém směru, které budou zúžené. Levý pruh však má být o 50 až 75 centimetrů širší než při velké modernizaci D1, aby se řidiči cítili při předjíždění bezpečněji a komfortněji.

S rozšířením na šest pruhů se počítá od 182. kilometru po 210. kilometr. V navazujících úsecích směrem na Prahu a na Vyškov už hustota dopravy poměrně rychle klesá.