S měsíčním předstihem skončily stavební práce na úpravách brněnského přednádraží. Po téměř šesti letech tak bylo odstraněno zábradlí, které bránilo lidem přecházet nejkratší cestou od tramvaje před nádražní halu a do ní. Stejně tak nechalo město odstranit zábradlí směrem k obchodnímu domu Letmo.

Zanikla řada bariér

Při přestavbě zanikla řada bariér, které komplikovaly cestu především vozíčkářům. Vozovka okolo Letma je nyní ve stejné výšce jako chodníky a vznikla zde pěší zóna. Díky novému dopravnímu značení výrazně ubylo aut projíždějících okolo tramvajových ostrůvků.

Proměna prostoru přišla na 11 milionů

Město za proměnu prostoru, který řada lidí v minulosti označovala za jeden z nejhorších ve městě, zaplatilo víc než 11 milionů korun. Aby tudy projíždělo méně aut, vytvořilo město pěší zónu podél Letma a vjíždět už sem smí pouze dopravní obsluha. Na opačné straně podél nádražní budovy se stále smí jezdit, avšak řidiči mohou zamířit dále pouze pod viadukt a nesmí odbočit vlevo do Benešovy ulice. Řidiči si na nové značení postupně zvykají, na dodržování předpisů tu namátkově dohlížejí policisté, řekl mluvčí policie Petr Vala.

Omezení dopravy chtěli už před šesti lety

O omezení dopravy před nádražím usilovalo vedení radnice už v roce 2017, v té době byla ODS v opozici. Na podzim 2018 se občanští demokraté dostali do vedení města a záměr zrušili, vrátili se k němu až loni před dalšími komunálními volbami. Tehdy prakticky jen oživili dříve zrušený projekt.

Denně tam projdou desítky tisíc lidí

V přednádraží se denně pohybují desítky tisíc lidí, protože je zde přestupní uzel MHD. Projíždí tudy osm tramvajových linek a výchozí zastávku zde mají dvě trolejbusové linky a autobusová linka na letiště. V noci z přednádraží odjíždějí všechny noční autobusové linky. Pěší doprava je zde zcela dominantní.