Na brněnském výstavišti začnou v pátek třídenní veletrhy módy Styl a Kabo, které se daří udržovat a dokonce mírně zvětšovat, přestože evropský textilní, oděvní a kožedělný průmysl čelí dlouhodobě a stále velmi silně asijské konkurenci. Letos se na 65. ročníku představí 167 vystavovatelů ze 13 zemí, což je mírně více než před rokem i než letos v únoru, řekl na tiskové konferenci ředitel veletrhu Martin Škarka.
„Je dobré, že i když některé firmy přijedou pouze jednou, nebo svoji účast ukončí, přihlašují se firmy nové, nebo se některé vrací po delší odmlce. To je případ například výrobce klobouků Tonak z Nového Jičína, který přijede po devíti letech,“ připomněl Škarka. Největší zahraniční účast mají jako při minulých ročnících Němci. Každoročně mají také někteří zahraniční vystavovatelé trable s udělením víz, což se letos týká vystavovatelů z Pákistánu. „Přihlásilo se jich 11, ale vízum nedostal nikdo,“ řekl Škarka.
Pořadatelé z Veletrhů Brno více než v minulosti myslí na doprovodný program, aby návštěvníci měli neustále možnost nejen chodit po stáncích vystavovatelů, ale zároveň mohli sledovat přehlídky či se účastnit přednášek a diskusí. „Odborné semináře jsou připravené dva. V pátek o dopadech Green Dealu na textilní, oděvní a kožedělný průmysl, v neděli o barefootové obuvi,“ řekl Škarka. Podle prezidenta České obuvnické a kožedělné asociace Roberta Kunorzy už přestal být tento druh obuvi módním trendem a stal se normální součástí nabídky mnohých výrobců.
V místě nazvaném Fashion Lounge se uskuteční každý den několik přednášek a diskusí ze světa módy
V pátek se zúčastní například známý fotograf Robert Vano či herečka Chantal Poullain, v sobotu odborník na etiketu Ladislav Špaček. Každý den se konají také přehlídky, na nichž se budou prezentovat i studenti vysokých škol, kteří se přihlásili do soutěže pro mladé návrháře Top Style Designer.
Veletrh se koná v pavilonu P, ke kterému bude možné dostat se jak od Riviéry, tak od čtvrté brány v Křížkovského ulici. Je určený odborným návštěvníkům, nicméně vstupenku je možné si po registraci zakoupit on-line za 500 korun, na místě ji koupit nelze. Volnou součástí veletrhu je i letos sobotní přehlídková akce Czech Fashion Week v sousedním pavilonu F. Jejím účelem je zpřístupnit módní přehlídky široké veřejnosti. „Loni se akce setkala s velkým ohlasem, vstupenky byly rozebrané velmi rychle. Letos jsme cenu stanovili na 200 korun, aby mohl přijít opravdu každý, kdo má zájem. Pro letošek jsme připravili kolekce čtyř návrhářů,“ řekl organizátor Jiří Morštadt.