Vedení města Brna chce méně vizuálního smogu. Z mostů a zábradlí, které jsou v majetku správy odboru dopravy, zmizne asi stovka bannerů a reklamních poutačů. Informoval o tom náměstek brněnské primátorky Petr Hladík (KDU-ČSL).
„Rada města rozhodla, že odbor má ukončit všechny smlouvy na pronájem reklamy, a to bezodkladně. Znamená to, že do několika týdnů zmizí reklamní poutače především ze zábradlí a mostů. Chceme tímto krokem přispět k očistě veřejného prostoru a snížit tak vizuální smog,“ uvedl Hladík.
Podle náměstka jde například o reklamu na zábradlí u zastávky v ulici Antonínská, nebo o reklamy na mostech na výpadovce na Svitavy. Žádné další smlouvy už odbor dopravy na podobné umístění reklam uzavírat nebude. Celkem v těchto dnech vypoví smlouvy u 96 reklam.
„Ročně získá město z těchto reklam statisíce, o ty sice přijde, ale získá z něčeho škaredého a šedivého, něco čistého. Je to vyšší společenská hodnota,“ doplnil Hladík.
Z ulic Brna reklama úplně nevymizí, ne všechny plochy jsou totiž v majetku města. Smlouvy na reklamu na obdobných místech mají uzavřené i některé městské společnosti, konkrétně Brněnské komunikace, Dopravní podnik a Technické sítě. Podle Hladíka ale dojde k jednáním s pronajímateli, aby město zůstalo celistvě bez reklamních poutačů.