Nebezpečným hazardem s únavou ohrožoval sebe i další řidiče šofér kamionu, kterého vyhmátli policisté z dálničního oddělení v Mikulově na Břeclavsku. Když ho zastavili, nestačili se divit – cizinec strávil za volantem kamionu víc než dvacet hodin! Ztrestali ho za to vysokou kaucí.

Údaje z tachografu nelhaly

Hříšníka odhalili dálniční policisté na dálnici D52 na Brněnsku na přelomu uplynulého měsíce. Případ zveřejnili na svém webu až v těchto dnech. „Při kontrole zahraničního kamionu si stáhli údaje o jízdě z tachografu. A zjistili, že v uplynulých osmadvaceti dnech se cizinec dopustil hned třiceti šesti porušení předpisů, z toho v šesti případech zařazených do těch nejzávažnějších,“ upřesnil policejní mluvčí David Chaloupka.

Skoro celý den řídil!

Alarmující byla podle mluvčího především více než dvacetihodinová nepřetržitá jízda nezodpovědného hazardéra! „Tak výrazné porušení maximální doby řízení policisté z Mikulova nepamatují. I proto lajdáckému dopravci, který navíc nemá ani eurolicenci pro autodopravu, uložili maximální kauci sto tisíc korun,“ upřesnil Chaloupka.

Únava řidiče je velké riziko

Policisté v této souvislosti upozornili, že únava řidiče je značným rizikovým faktorem pro vznik dopravních nehod. „Ani řidiči osobních aut, kteří nemají ve voze tachograf, by ve vlastním zájmu neměli podceňovat vydatný odpočinek před jízdou,“ dodal mluvčí policie.

Jak často musí řidiči odpočívat

Podle webu ministerstva dopravy se za řádný odpočinek považuje doba, během níž nesmí řidič kamionu řídit ani vykonávat žádnou jinou práci a která je určená výhradně k jeho zotavení. Po 4,5 hodinách řízení musí mít řidič nepřerušenou přestávku nejméně 45 minut, pokud mu nezačíná doba odpočinku. Tato přestávka může být nahrazena přestávkou v délce nejméně 15 minut, po níž následuje přestávka v délce nejméně 30 minut.

Denní doba odpočinku         

Takzvaný nedělený odpočinek pak spočívá v tom, že v průběhu každých 24 hodin musí mít řidič odpočinek nejméně 11 po sobě následujících hodin. „Oddych smí být zkrácen na nejméně 9 po sobě následujících hodin nejvýše třikrát mezi dvěma týdenními dobami odpočinku,“ upřesnili představitelé ministerstva dopravy.