Brněnským restauracím chybí kuchaři, kvůli koronaviru pracují v jiných oborech

  • Foto

    ilustrační (Pixabay)

Některé restaurace a hospody v Brně nemají o letních prázdninách o zákazníky nouzi. Potýkají se však s nedostatkem personálu, chybějí zejména kuchaři. V době koronavirové pandemie a omezení provozů si našli jiné zaměstnání a k původnímu se již nevrátili.

Enormní zájem zákazníků zaznamenala například restaurace U Tomana na náměstí Svobody. Tam shání kromě kuchařů i číšníky. "Problém s nedostatkem personálu je v celém oboru. Platíme pracovní portály, na provozovně máme vyvěšené inzeráty a sháníme také přes známé," řekl provozní Lukáš Smutný.

V Lokálu u Caipla v centru města zvýšený zájem ze strany zákazníků nezaznamenali, problém s nedostatkem kuchařů však také řeší. "Rozjezd je pomalejší, než byl loni po první vlně koronavirové nákazy. Pořád vaříme obědy a večer přijdou lidi na pivo, ale návštěvnost je proti minulým rokům nižší," uvedl vedoucí Petr Opálka.

Počet zákazníků je nižší rovněž v restauraci Železná Růže nedaleko výstaviště, kde se dlouhodobě nekonají velké akce a v jehož blízkosti nyní navíc pracují dělníci. "Po otevření jsme na tom možná ještě hůř, než když bylo zavřeno. Výrazně ubylo objednávek poledního menu, protože firmy z okolí výstaviště se zřejmě odstěhovaly, nebo jsou pořád na home office," sdělil manažer restaurace Tomáš Mago.

V Železné růži s třetinovým provozem proti běžné situaci zaměstnanci stíhají. Na dalších pobočkách, kterými jsou Hladinka a šnyt, Suzie´s a La Famiglia, je zákazníků více a personálu nedostatek. "V těchto třech restauracích jsme měli výdejní okénko a rozvoz, takže jsme udrželi kontakt se zákazníkem," poznamenal Mago. Chybějí tam hlavně kuchaři, kteří zůstali pracovat v jiných oborech.

Do budoucna by se chtěli v těchto podnicích napojit na Wolt a Dáme jídlo, které se specializují na rozvoz jídel. "Je vidět, že si lidé na dovoz hodně zvykli. I když aktuálně nerozvážíme, najde se významná část hostů, kteří si vezmou jídlo s sebou. Jsme si vědomi toho, že se změnily návyky zákazníků," dodal manažer.

Zdroj: 
čtk