Na jednotnou jízdenku, se kterou mohou cestující na železnici absolvovat svou cestu bez ohledu na dopravce, už lze cestovat téměř všemi vlaky v zemi, od začátku července platí i v komerčních spojích. Zatím platí ve spojích Českých drah a RegioJetu, další dopravci se přidají postupně. Cestující si zároveň mohou s jednotnou jízdenkou objednávat i místenky.
Za první půlrok provozu systému si jednotnou jízdenku, která dosud platila ve státem či kraji objednávaných spojích, koupilo 350.000 cestujících.
"Přesto, že zapojení tzv. komerčních spojů není pro dopravce povinné, jsme rádi, že se do systému hlásí. Výrazně se tak rozšiřuje možnost cestovat s OneTicket po celé železniční síti Česka,“ uvedl ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO). Jednotná jízdenka tak nyní platí v 99 procentech všech spojů.
Komerční spoje provozují dopravci na své vlastní obchodní riziko, stát je nedotuje. Jde především o vlaky na trasách Praha – Ostrava a Praha – Brno. Jízdenky One Ticket zatím budou uznávat České dráhy a RegioJet. Postupně se se svými spoji připojí i další dopravci.
Další novinkou, která začala platit už v červnu, je spuštění prodeje místenek na vybrané vlaky, a to jak pro nepovinně místenkové, tak pro zapojené povinně místenkové spoje. Za první měsíc se jich prodalo kolem 5000.
Ministerstvo dopravy se chystá v létě ve spolupráci s agenturou CzechTourism propagovat výhody jednotné jízdenky v nové kampani. "Vzhledem k tomu, že se rozbíhá doba dovolených a řada lidí se rozhodla zůstat v Česku, chceme podporovat domácí cestovní ruch, cestování vlakem a logicky tak začínáme intenzivně komunikovat benefity OneTicket,“ podotkl Havlíček. Agentura kampaň spojí s propagací míst v ČR pro výlety a dovolenou.
Ostrý provoz systému OneTicket začal loni 13. prosince. Do letošního 13. června se prodalo celkem 349.182 jízdenek za 31,6 milionu Kč. Nejvíce jich prodaly České dráhy, konkrétně přes 320.000, následovala Arriva s více než 18.500. Prodejci nadále prodávají i vlastní jízdenky, ty jsou však platné pouze v jejich spojích.