Lidovci chtějí v Brně obnovit pozici koordinátora oprav, uzavírek a dopravních staveb

Pozice již dříve existovala, zrušila ji dřívější koalice ODS a ČSSD.

  • Foto

    redakce (MOŠ) ilustrační

Stále stejný a navíc každodenní scénář – ranní zácpy, objížďky, nervozita. Kolem poledne se situace a průjezdnost městem zlepšuje, ale o pár hodin později, kdy se lidé vrací ze zaměstnání, se situace opakuje. Dopravní kolaps zažívá Brno každý den a výhled na zlepšení v nedohlednu. Navíc se každý týden dopravní uzavírky mění, chaos je větší a řidiči se jen těžko vyznají v tom, kudy vlastně jet.

 Přitom ještě před pár lety to šlo, město mělo vlastního koordinátora, ale tehdejší koalice ODS a ČSSD tuto pozici zrušila. Od té doby plánuje uzavírky investiční odbor pod Magistrátem města Brna. Podle lidovců ale svou práci nezvládají a Brnu vládne dopravní chaos. Podle nich je navíc nutné se více zaměřit na rychlost dopravních staveb a bezpečnost provozu.

„Zřízení funkce koordinátora jsme několikrát během posledních dvou let navrhovali na koaličním jednání, bohužel se nám to nepodařilo prosadit. Byli jsme opakovaně ujišťováni, že Odbor investiční vše zvládá a uzavírky koordinuje. Častokrát pak ale býváme svědky dopravního chaosu, který pramení ze špatného a nepřipraveného plánování uzavírek. Pokud bychom po volbách měli být ve vedení města, bude zřízení této funkce jednou z našich podmínek, se kterými půjdeme do vyjednávání,“ uvedl Petr Hladík, 1. náměstek primátora města Brna.

Město Brno čeká v následujících letech poměrně hodně stavebních prací, od nové výstavby počínaje, až k rekonstrukcím kanalizace nebo třeba výměna parovodů za horkovody. Podle lidovců se některým uzavírkám tedy nevyhneme, ale řada investic se dá zrychlit a dobře naplánovat už při samotném zadání veřejné zakázky na konkrétní stavební činnost. Nyní je rozhodující pouze cena, kvalita mnohdy pokulhává… 

„Musíme se zaměřit na zrychlení dopravních staveb a uzavírkám dát logiku. Funkce koordinátora bude podobná jako funkce městského architekta. Bude dohlížet na to, aby plánované uzavírky byly smysluplné, a bude zajišťovat dostatečnou informovanost všech, kterých se bude uzavírka týkat. Zároveň bude plánovat ideální nastavení objízdné trasy,“ popsal dopravní expert KDU-ČSL Filip Chvátal.