Řidiči brněnského dopravního podniku se v loňském roce stali účastníky 795 nehod. Dvě třetiny kolizí nezavinili. Nejčastější střety byly s tramvajemi. Jejich příčinou bylo stejně jako v předešlých letech nedání přednosti při odbočování vlevo. Zpravodajský portál BRŇAN o tom informovala mluvčí Dopravního podniku města Brna (DPMB) Hana Tomaštíková.

Klademe důraz na prevenci, říká Havránek

Přesto, že se už dopravní situace téměř vrátila do normálu, počet nehod s účastí řidičů šalin, trolejbusů a autobusů zůstává nižší než před covidem. „To je dobrá zpráva, nicméně stále se musíme snažit působit jak na naše zaměstnance, tak na veřejnost, a tlačit tyto počty dolů. Naši řidiči ze 795 nehod zavinili třetinu – 233, přesto se budeme při pravidelných školeních zaměřovat na prevenci těchto případů,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Sestřihy z nehod budou dál promítat ve vozech

Stejně tak bude městský dopravce dál šířit osvětu, kterou zahájil loňskou kampaní Brnem bezpečně s Dopravním podnikem města Brna. „Na obrazovkách našich vozů tak například zůstanou sestřihy videí z nehod, které jasně zachycují jejich příčiny,“ upřesnil Havránek.

Nedávají šalinám přednost při odbočování vlevo

Ze statistik za loňský rok vyplývá, že nejčastější příčinou nehod s účastí vozů MHD je nedání přednosti při odbočování vlevo. „Řidič osobního auta hlídá provoz v protisměru a okamžik, kdy bude moci odbočit vlevo, ale zapomene se podívat do zpětného zrcátka, zda za ním nejede tramvaj,“ vysvětlil typický příklad dopravní ředitel Jan Seitl.

Nepozornost může za čtvrtinu bouraček

Nedání přednosti v jízdě stálo za 35 procenty všech nehod. „Hned na druhé místě se umístila nepozornost, která tvoří téměř 25 procent nehod a zbývajících 40 procent se dělí mezi couvání, nedodržení bezpečné vzdálenosti nebo nouzové brždění,“ vypočítala mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Kde se nejčastěji bourá? Na vytížených místech!

Ke kolizím nejčastěji dochází tradičně na nejfrekventovanějších místech – v ulicích Křenová, Veveří, na Palackého třídě, Vídeňské nebo na Cejlu. Dobrá zpráva je, že klesl počet zraněných účastníků – oproti předloňským 97 jich loni ubylo na 64. A při žádné z nehod naštěstí nikdo nezemřel.

Prosinec, čtvrtky a neděle

Nejvíce se loni bouralo v prosinci, a to 97krát, pak následuje červen s 85 nehodami. Nejklidnější doprava byla z hlediska provozu i nehod o prázdninách, tedy v červenci a srpnu, kdy se řidiči „ťukli“ 40krát. „Nejméně nehod – a to 43 – se odehrálo o nedělích a naopak nejvíce ve čtvrtek, kdy jich bylo 149 a v pondělí, kdy jsme jich zaznamenali 148,“ dodala mluvčí.