Šest měsíců trvaly práce na nové železniční stanici Šlapanice. Do do provozu bude uvedeno příští pondělí, tím skončí dosavadní provizorní přístup.  Nové vnější nástupiště měří 170 metrů a jeho hranu tvoří prefabrikované bloky. Vyšší hrana, umístěná 550 mm nad temenem kolejnice, zaručuje cestujícím pohodlný a bezpečný nástup a výstup. Na nástupišti je přístřešek a doplňuje ho informační systém.

„V první etapě se rekonstruovala sudá skupina kolejí ve stanici Šlapanice a kolej číslo dvě v úseku Brno-Slatina – Šlapanice. Ve městě se sanovala a opravila také první polovina podjezdu v ulici Nádražní. Do nové technologické budovy pak bylo umístěno nové zabezpečovací zařízení. Změnu poznají i výpravčí, kteří se vrátí do obnovené výpravní kanceláře ve výpravní budově,“ popsal Jan Parchanski z týmu společností, které stavbu společně realizovaly. Ten dále doplnil, že se vytváří i prostorová rezerva pro případné druhé nástupiště.

Obnova tratě, která umožní zvýšit rychlost z 80 km/h až na 115 km/h, zahrnuje železniční svršek i spodek, mosty, trakční vedení a zabezpečovací zařízení. Projekt řeší také omezení hluku na trati a počítá se stavbou nové zastávky Šlapanice poblíž sídliště Brněnská pole. Ta ale bude do provozu uvedena nejdříve v roce 2019 kvůli udržení dopravní návaznosti a výlukám na jiných úsecích v okolí Brna.