Správa železnic chystá na příští dva roky druhou etapu modernizace železniční tratě z Brna do Zastávky. Pracovat se bude na desetikilometrovém úseku ze Střelic do Zastávky, kde je potřeba položit druhou kolej a celý úsek elektrizovat. Příští rok se počítá jen s menšími výlukami, hlavní práce jsou v plánu v roce 2023. Za dva roky v prosinci už mají vyjet z Brna až do Zastávky elektrické vlaky, řekl náměstek pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

V úseku z Brna do Střelic se pracovalo loni a letos. "Dokončujeme teď výběrové řízení na druhou etapu. Příští rok se budou dělat přípravné práce na zemním tělese pro umístnění druhé koleje a v roce 2023 se budou při dlouhodobé výluce dělat hlavní práce," popsal Nejezchleb. Díky modernizaci se zvýší traťová rychlost až na 120 kilometrů za hodinu, výrazně se tak zkrátí dojezdový čas do Brna. Trať také bude mít vyšší kapacitu a díky dvoukolejnosti bude snazší dodržovat jízdní řád. Cesta ze Zastávky či Rosic tak bude vlakem spolehlivější a rychlejší než autobusem.

Příští rok se chystá také rekonstrukce staniční budovy ve Střelicích. Správa železnic bude opravovat i řadu dalších staničních budov na jižní Moravě. Počítá se se Sokolnicemi-Telnicí, Šakvicemi, Novosedly a Podivínem.

Plánují se také opravy některých tratí, třeba úseku z Lanžhota ke státní hranici, kde bude navazovat stavba na slovenské trati. Pokračovat budou práce na úseku mezi Moravskými Bránicemi a Moravským Krumlovem. Kolejiště se bude rekonstruovat ve Strážnici. Naopak už v nejbližších dnech skončí opravy tratě mezi Břeclaví a Hodonínem, kterou poničilo červnové tornádo. "Náklady dosáhly zhruba 350 milionů korun," uvedl Nejezchleb.