Téměř 300 milionů budou stát nové trolejbusy, kterých má Dopravní podnik města Brna pořídit 40. Výrobce SOR Libchavy dodá do Brna komponenty a dopravce si dvanáctimetrové trolejbusy SOR TNS 12 složí sám ve svých dílnách. Ušetří tak až 100 miliónů korun. Zpravodasjký portál BRŇAN o tom informovala mluvčí podniku Hana Tomaštíková.

 Dopravní podnik města Brna provozuje nejdelší síť trolejbusových linek v ČR. Tato doprava je ekologická, bezemisní a v porovnání s alternativními pohony finančně daleko dostupnější.

Vedení dopravního podniku podepsalo smlouvu na dodání komponent až na 40 trolejbusů SOR TNS 12, které budou kompletovat jeho pracovníci přímo v dílnách podniku. Jedná se o unikátní přístup, který dopravce praktikuje i u tramvají typu Drak, v minulosti u trolejbusu Mario nebo přestavby tramvají K2 na Vario.

 „Jsme jediným podnikem v Česku, který si kompletuje vozy vlastními silami a máme s tím jen tu nejlepší zkušenost. V případě nových trolejbusů ušetříme 100 miliónů korun a naši pracovníci tím získají zkušenosti, které pak zúročí při opravách vozů,“ dodal generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

 Dopravce za 40 vozů zaplatí 298 460 000 korun, tedy 7,4 miliónu korun za kus. Vzhledem k současným cenám na trhu i při přičtení nákladů na montáž ušetří podnik asi 2,5 miliónu korun na jednom vozu.

Komponenty k prvním dvěma vozům dodá výrobce SOR Libchavy do čtyř měsíců, dalších až 38 dopravní podnik může dokoupit za stejných podmínek do roku 2025. „První dva vozy musíme podle smlouvy sestavit do půl roku od dodání komponent, předpokládáme, že nám bude stačit přibližně poloviční doba. Na kompletaci se bude ve vozovně Komín podílet asi 20 pracovníků, nejčastěji to budou elektrikáři a mechanici,“uzavřel techniko-provozní ředitel Dopravního podniku města Brna Vítězslav Žůrek.