Stavební práce v rámci elektrizace dvoukolejného traťového úseku z Brna do Střelic si vyžádaly nepřetržitou výluku. Vlaky zde přestaly jezdit 2. července, až do 20. září je nahradí autobusy. Poté budou cestující moci opět využívat zrekonstruovaná nástupiště na zastávkách Troubsko a Střelice dolní. Zpravodajský portál BRŇAN o tom informovala mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Celkové investiční náklady akce dosahují 2,7 miliardy korun a v rámci této stavby bude také dokončena montáž trakčního vedení.
Stavba, jejíž přesný název zní Elektrizace trati vč. PEÚ Brno – Zastávka u Brna, 1. etapa, začala vloni v červenci, její úplné dokončení se předpokládá na jaře příštího roku. V té době už by měly běžet naplno práce na navazujícím úseku do Zastávky u Brna, příslušnou veřejnou zakázku vyhlásila Správa železnic v minulém měsíci.
„Největší objem prací se nyní odehrává ve stanici Střelice. Konkrétně zde probíhají dokončovací práce na výstavbě podchodu a ostrovního a vnějšího nástupiště. V samotném kolejišti se stavbaři přesunuli ke kolejím, které se nacházejí dál od výpravní budovy,“ uvedl ředitel Stavební správy východ Správy železnic Miroslav Bocák. Ten dále dodal, že se pracuje také na rekonstrukci železničního spodku a svršku na kolejích ve směru na Tetčice a Moravské Bránice a na opěrné zdi mezi těmito kolejemi. Současně začaly práce na spodní stavbě nové lávky přes stanici, samotná konstrukce vzniká ve výrobních prostorách mimo stavbu.
„V 81 dnech musíme vyměnit železniční spodek v obou částech traťových kolejí ze Střelic, realizovat nové odvodnění, vyměnit kolejový rošt a přilehlé výhybky na obou kolejových rozvětveních, sanovat opěrnou zeď a osadit novou lávku. Na závěr aktivujeme nové zabezpečovací zařízení a hlavně zbudujeme nové trakční vedení. Po 20. září proběhne poslední část výlukových prací na objízdných kolejích ve stanici Střelice. Poslední nepřetržitá výluka skončí 29. října,“ doplnil projektový manažer Skanska Ondřej Zedník.
Vlaky se na modernizovaný úsek vrátí 20. září, kdy se také otevřou pro cestující zmodernizované zastávky Troubsko a Střelice dolní. Nově vybudované zastávky Brno-Starý Lískovec a Ostopovice začnou sloužit veřejnosti od nového jízdního řádu, který letos vstoupí v platnost 12. prosince. Všechna nástupiště budou mít nástupní hranu v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí, samozřejmostí bude bezbariérový přístup.