Opravu takzvaného plecháče, tedy tramvaje 4MT, dokončil v uplynulých dnech brněnský dopravní podnik. Vůz, který v minulosti brázdil moravskou metropoli s evidenčním číslem 4058, bude městský dopravce nabízet na soukromé jízdy. Je totiž vybavený reproduktory, kávovarem nebo třeba lednicí. Veřejnosti se tahle zajímavá šalina poprvé ukázala při víkendové Dopravní nostalgii.

Retro sbírka DPMB čítá už 16 vozů

Sbírka historických tramvají a retrovozidel Dopravního podniku města Brna (DPMB) se i nadále rozrůstá. Aktuálně už čítá šestnáct vozů. „Do retro sbírky nově přibyla eventová tramvaj typu 4MT. Tento vůz bude celoročně k pronájmu. Lidé si jej můžou objednat na soukromé jízdy, oslavy, večírky či na netradiční firemní akce,“ upřesnila zpravodajskému portálu BRŇAN mluvčí dopravního podniku Barbora Doležalová.

Interiér šaliny prošel kompletní proměnou

Vnější vzhled vozu zůstal podle generálního ředitele DPMB Miloše Havránka bez výrazných změn, zato interiér prošel kompletní proměnou. „Červená látková křesílka byla nahrazena podélnými koženkovými lavicemi. Místo pevně umístěných stolů se použily odnímatelné s nerezovou konstrukcí. Vůz je navíc nově vybaven lednicí, kávovarem nebo třeba monitory a reproduktory,“ popsal úpravy Miloš Havránek. Do vozu, pro který je typická kovová karoserie, byla doplněna i madla. Nově je tak možné přepravovat i stojící cestující.

Vůz vyrobili v roce 1954

Karoserii tramvaje svařila Královopolská strojírna, elektrickou výzbroj dodala plzeňská Škodovka a kompletace proběhla v dílnách dopravního podniku. „V provozu s cestujícími byl vůz až do roku 1974. Do té doby měl také evidenční číslo 145. Následně dostal označení 4058 a dalších 20 let sloužil jako posunovací služební tramvaj v areálu ústředních dílen v Medlánkách. Na rozdíl od ostatních služebních vozů však nebyl sešrotován, ale byl přestavěn na historickou salónní tramvaj, pro kterou se vžilo označení kavárenská tramvaj,“ doplnil Havránek. Takto jezdil do konce roku 2019, kdy už nebylo možné jej s ohledem na technický stav provozovat.