Na trať z Brna do Střelic se vrátily vlaky, prázdninová výluka končí
Foto:
redakce (ilustrační)
Vlaky se po prázdninové výluce vracejí na trať z Brna do Střelic, Správa železnic dokončila výluku související s její rekonstrukcí a elektrizací. Pro cestující se otevřou zmodernizované zastávky Troubsko a Střelice dolní, zcela nové zastávky v Brně-Starém Lískovci a Ostopovicích začnou sloužit veřejnosti od poloviny prosince. Zpravodajský portál BRŇAN o tom informoval mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Dokončené trakční vedení je již pod napětím, elektrické vlaky jej však začnou využívat až po dokončení prací v navazujícím úseku do Zastávky u Brna. „K zahájení stavby došlo vloni v červenci, její úplné dokončení se předpokládá na jaře příštího roku. Maximální rychlost vlaků se po vybudování systému ETCS zvýší na 120 km/h, do té doby budou vlaky jezdit maximálně 100 km/h,“ popsal Gavenda.
Předmětem prací je rekonstrukce a elektrizace téměř desetikilometrové dvoukolejné části tratě z Brna-Horních Heršpic do Střelic. Renovací prošel nejen mezistaniční úsek, ale také samotná stanice Střelice. Stavbaři zde vybudovali nová nástupiště v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí, která spojuje podchod. Bezbariérový přístup zajišťují výtahy.
„Nástupní hranou ve výšce 550 milimetrů a bezbariérovým přístupem disponují rovněž modernizovaná nástupiště na stávajících zastávkách Troubsko a Střelice dolní, cestující v nich využijí nové přístřešky. Stejné parametry mají i nové ostrovní nástupiště v Brně-Starém Lískovci a obě vnější nástupiště v Ostopovicích. Ta se otevřou pro veřejnost od nového jízdního řádu, který začne platit 12. prosince,“dodal ředitel Stavební správy východ Správy železnic Miroslav Bocák.
Čtyři železniční přejezdy získaly nejvyšší možné zabezpečení, tedy světelnou signalizaci a závory. Obyvatelé Střelic už mohou využívat také novou konstrukci lávky přes železniční stanici. Zde už pokračují jen dokončovací práce na objízdných kolejích, které by měly být hotové v závěru října.
„Za 80 dní výluky jsme stihli dokončit všechny výhybky ve stanici Střelice, kompletní rekonstrukci navazující části traťové koleje na Moravské Bránice a železniční spodek a svršek obou kolejí ve směru na Zastávku u Brna. Opravili jsme římsu a sanovali zeď mezi kolejemi na Tetčice a Moravské Bránice. Přestože termíny byly napjaté, stihlo se vše dokončit v požadované kvalitě tak, aby mohla podle plánu skončit výluka a obnovil se provoz mezi Brnem a Zastávkou u Brna,“ uvedl projektový manažer společnosti Skanska Ondřej Zedník.
NEJČTENĚJŠÍ
Exkluzivně pro Brňana
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
- Vedrovice získaly cenu za komplexní proměnu krajin…
- Brno s krajem usilují o pravidelnou leteckou linku…
- Vědci: Rostliny uvažují jako architekti, aby si za…
- Město se vrátilo k záměru postavit magistrátní bud…
- Cirkulární dům s ReUse centrem a dílnami v Brně vy…
- Brno si nechalo vypracovat studii na úpravu území …
- Nevšední orloj v centru Brna slaví 15 let, vypadne…
- Skončila rekonstrukce brněnského krematoria téměř …
- Silničáři mají obavy, že od státu na opravy krajsk…
- Úterní 4. kolo extraligy nabídne duel neporažených…
Přinášíme vám aktuální události z Brna a okolí. Přehledné zpravodajství, krimi, sport, kulturu a veřejné dění v Brně – denně pro vás vybíráme ty nejdůležitější zprávy z našeho města. Chybí vám tu něco? Napište nám.