Nekonečný vzor inspirovaný modrotiskem a hrací karty s tématikou tradičních lidových zvyků budou novinkou pro letní turistickou sezónu 2022.

Zuzana Osako je podle ředitelky Centrály cestovního ruchu jižní Moravy Martiny Grůzové ideálním spojením jižní Moravy, odkud sama pochází, a světovosti. Má blízký vztah k lidovému umění a uvědomuje si, jak je důležité pečovat o tradice a navazovat na ně. 

„Jsem velmi ráda, že na nabídku spolupráci přijala a přináší další nové, originální podněty. Myslím, že vznikne velmi krásná kolekce, která se bude návštěvníkům líbit a zároveň bude autenticky reprezentovat náš region,“ sdělila zpravodajskému portálu BRŇAN Martina Grůzová.

 Podle Zuzany Osako je nová spolupráce jedním z četných společných počinů s její kamarádkou, etnoložkou Věrou Colledani, která je etablovanou autoritou v oblasti lidových řemesel.

„Nyní pracuji na ilustracích, které budou provázet novou karetní vědomostní hru a Věra Colledani je garantem otázek do této hry. Jednotlivé obrázky představují různé prvky a výjevy tradic, jako je jízda králů, zvyklostí spojených s jarním obdobím a mnohé další,“ vypočítala návrhářka.

Karty budou součástí modrobílé kolekce propojené starým vzorem dubového lístku, který výhradně pro tento významný projekt poskytla tradiční dílna Strážnický modrotisk působící ve Strážnici už od roku 1906.

„Pro milou spolupráci s Centrálou cestovního ruchu Jižní Morava plánuji vytvořit i autorský takzvaný nekonečný vzor určený pro aplikaci za pomoci moderních technologií na různé, nejen textilní materiály. Pro tento vzor mě inspirovaly romantické venkovské vzory stare Anglie a Francie nazývané toile,“ vysvětlila ilustrátorka.

 V minulosti nabízela jihomoravská centrála cestovního ruchu drobné propagační předměty jako zrcátka, folklorní pásky nebo magnetky, které byly dostupné v informačních centrech v Brně.

„V budoucnosti máme v plánu naše propagační předměty rozšířit více do regionu. Do informačních center, k památkám i do hotelů.  Pro spolupráci budeme oslovovat další umělce a tvůrce, kteří by se podíleli na designu a tvorbě právě této formy prezentace destinace jižní Morava,“ dodala Martina Grůzová.